Varje morgon... att orka!

Jag har inget annat val än att orka ta mig igenom, kämpa mig igenom varje morgon med Ben10. Vissa morgon tar kål på mig, likaså tröttheten som kan göra sig påmind jag inte får någon större kontinuitet i min sömn. Jag prioriterar sonen mer än mig själv. Det borde ligga lika mycket prioriterat av våra sömnbehov.
Det är mycket mycket sällan som jag inte får egentid om kvällen. Tid att se en serie eller ens ta mig en kopp te i lugn o ro för att pusta ut från dagen, stressa av med yoga och sedan lägga mig med tankarna och förberedelserna om vad som ska ske imorgon.

Denna perfekta scenario som för en annan vuxen människa utan barn eller med barn utan diagnos kan ses som en självklarhet. Detta är inget gnäll från mig utan mer en berättelse för vad jag får göra i arbete för att få ihop EN enda perfekt kväll av kvalitetstid enbart för mig.

 Bilden är tagen från internet och någon sida jag inte minns men jag äger alltså inte rättigheten till denna bild men den har använts flitigt i Facebook grupper som handlar om ADHD/AUTISM. Denna bild tog jag fram för er för att visa enkelheten i det som jag upplever och uppfattar som min lyx! 
Att bara gå på toa MED stängd dörr är ett mål.
 
 
 
Idag vaknade Ben10 med gladare humör och var idag biet Berry från filmen BEE Movie
Allt gick bättre än dagen för hans utbrott men oavsett när vi vaknar eller när jag ställer klockan
på larm så händer alltid en hel del oförutsett. Ben10 är helt sig själv med mig medan han är en helt annan med mormor tillexempel. Jag har fått frågan många gånger av vänner bland annat varför farföräldrar inte kan ha Ben10 lika ofta som hans mormor har. Svaret är enkelt. De bemöter honom inte på den nivån han är och därför så är ben10 oftast frustrerad när han kommer hem till mig igen.
Först säger han ingenting utan bara att han är glad att vara hemma men han markerar att han vill vara ensam.
Sedan efter en timme kommer han till mig och pratar.
 
Ben10 och jag var lite sena till skolan på morgonen då en händelse utspelade sig som drog ut på tiden.
Oftast får jag offra min egen frukost stund för att få igång och ordning sonen till skolan,
Timstocken vi har fungerar perfekt på morgonen. Det behövs en till och jag har den i min mobil som app vilket låter ben10 och mig själv veta hur långt kvar är det innan det är dags att ta sig till skolan. Om vi går hemigrån EFTER att de pipit och blinkat att tiden är slut så är vi garanterat sena.
Klassläraren är underbar att ha förståelse för varför vi är sena. Det händer så mycket på morgonen.
Det borde finnas en filmteam som är med om för att enbart låta alla se hur en typiskt morgon ser ut samt kväll ser ut.
 
Energin är på lågnivå för mig och idag när jag ska till jobbet så flexar jag en hel del. Jag behöver denna tid för mig själv för att ladda om, eftertankar och stressa av och ta bort den negativa energin som ev kan finnas. 
 
Lämnade sonen i skolan glad och jag var med han i skolan med veckans ord.
Jag fick vara hans resurs och klasslärarens hjälpande hand med klassen. Eleverna är vara vid att jag ibland kan komma för att hjälpa Ben10 i första hand men när han väl är i arbete så kan jag hjälpa andra om det behövs.
Ben10 jobbade jättebra med orden och skrivingen att det var underbart att se att han kan allt som de andra kan  men för Ben1o tar det bara längre tid.
 
Jag brukar säga .. att straffa inte någon  elev eller barn eller annan för att den inte kan sänka ner sitt tänkade eller sitt bara för att du själv är för slö för att hända med!
 
 
 
 
Jag är nu full laddad med det jag behöver för dagen nu när klockan är slagen 12 men jag behövde detta.
Och kaffe haha
 
Ha en bra alla
 
 
 
 



Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?