Skolinspektionen och intro inför hösten.

Jag har efter mycket om och men bestämt att anmäla min sons skola samt kommun. Det som har hänt mer eller mindre är att jag som förälder men mer som pedaog tänker på hösten och hur det kommer se ut för Ben10 i framtiden. Jag tänker närmast vidare på när det är dags för högstadiet. Så som det ser ut så kommer inte skolmiljön vara optimal för Ben10. Resursen T försvinner helt, nytt klassrum, nya klasskamrater som tillkommer , från 13 elever till 26 elever. Det kommer inte finnas nån chans för klassföreståndaren att ge det stöd som Ben 10 är i behov av för att ta till sig undervisningen. Jag måste säga att Åtgärdsbrogrammet skrevs först i måndags och då blev den fel så jag fick en ny igår.

Under måndagen satt jag i utvecklingssamtal med Ben10 s och det sades mycket bra men samtidigt så blev det ett ok möte. Ben10 pappa var inbjuden via ett sms som jag sänt iväg nästan 1 vecka i förväg. Men inte dök den människan upp. Jag blir trött på besvikelser som bara kan snacka!

Idag blev det andra dagen för intro för ben10 och för fritidsklubben , den verksamhet han ska han på hösten.
Kan inte säga att pedagogerna imponerade mig precis. så det blir samankalla dem för nätverskmöte inför hösten om hur viktit det är! Ny pedagog blir stöd resurs för ben10. Idags läget har jag inget förtrogenhet eller tillit för verksamhten.

I be back.. ska lägga sonen min nu.. min lilla pärla som gärna sitter som en konung och ser tv.. jag tog kort och insåg vart ifrån hans stil kommer ifrån att se tv..




Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?