Ovanlig pratstund.

Idag har det varit en bra dag för oss. Vi har bara bråkat en gång idag.
Fått utbrott en gång och allt har blivit gjort nästan!

Jag fick möjligheten att prata i evigheters ( läs : 3 timmar) med en annan förälder som jobbat med barn med adhd och som nu har egna barn fast med problematiken att de är gluten och lakos intoleranta. Det hela handlade mest om att jag skulle se hur förpackningen ser ut , den på en liter som man kan baka med då jag enbart hittat sm förpackningar på Willys som knappt räcker till ett bak.

VI pratde i efigheter och det var skönt att få bolla av sig lite. Visserligen så pratade vi om ur andra kan ha en uppfattning om en som inte alls stämmer in till att man inte ser själv hur man lever och har det när man får kommentaren att man tycker så synd om att man lever som vi lever.

Nu har Ben10 och jag sett filmen Hotell Transylvanien på min dagor och gissa om det blev omtyckt! Detsvärre tyckte att sylwester att det var så underbart härligt varm vid datorn ,Ben10 fräste till när katten satte sig på datorn.

Tro det eller men vi hann med att läsa på läseboken ( läsläxan) självklart med en publik i form av alla smurf figurer vi kunde hitta. innan vi såg filmen på datorn. Nu sitter han i sitt rum och leker när jag bett han 4 gånger redan att ta på sig sin pyjamas.
Han svarar med att han är upptagen med att slåss med romarna
( från Asterix och obelix)


Det roliga idag var att jag lyckades avvärja ett utbrott precis när vi skulle gå iväg till skolan. Jag lacka ur och gjorde mina monster ljud och det tyckte Ben10 var hysteriskt kul. Helt underbart att avbryta ett utbrott innan man måste iväg. Ben10 ogillar starkt när han kommer sent men sen kan han heller inte rå för att han får utbrott hemma för småsaker som inte stämmer överens med den rutin han vill ha om morgonen.


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?