Mindre utbrott men jag reagerar på politiker.

Min lille Ben10 vaknade relativt bra idag med ett litet glatt humör. Dagen har nästan helt smärtfritt gått men kvällen och nattningen återstår. Min käre Ben10 är inte arg på mycket nu för tiden. Vi verkar ha hamnat på en lugn period. När utbrotten väl kommer då är det mest för att jag sagt nej på ett enkelt sätt eller att han inte får sin vilja igenom.

Skulle jag nu göra allt bekvämt för mig så skriker det Curling morsa om mig men jag väljer att enbart vara en curling morsa om morgonen. Anledningen är att jag inget annat val har än att få iväg Ben10 till skolan utan större bråk, utbrott eller annat tjafs just för att vi är inkörda på morgonen. Vissa saker görs och då Ben10 inte alls kan tänka i tidsuppfattning om morgonen så är det jag som klockar allt.

Det enklaste sättet att få just Ben10 att sätta fart utan att ens behöva säga " MEN SNÅ DIG PÅ eller Skynda dig" är att göra det till race tävling. Idag vann jag i ta-på-kläder- snabbast. Detta kunde vara en tillfälle att få utbrott enabart för att han inte vann. Men det blev inte långvarigt då jag såg till att vi var inne i nästa momnet vilket var frukost.

Idag har det varit bra med Ben10. Kan känna att orken inte finns alla gånger för mig men de e bara att tanka på med energi. Idag så har dagen gått fort förbi för jag hann inte ens tanka i mig ny energi med musik innan jag hämtade Ben10 på fritids.

Igårkväll kunde jag vara med och lyssna och påverka politekern i min kommun. Det blev en öppen inbjudan att komma som förälder. Jag var irriterad redan från början då det hela tiden ska göra nedskärningar och besparingar. Det säger besparinger för att de inte vill säga att det är nerskärningar. De hyvlar med osthyven i ekonomin just för att skolan och förskolorna drabbats hårdast.

Den frågan jag ville ha svar på var om de ens tänkt hur de ska lösa för de barn som är i särkild behov av stöd när de drar in på resurser, assistans, och komun hjälpen som kommun erbjuder till elever på sin skola.
Jag var där och jag blev arg och irriterad.. Polititikerna kunde inte ens säga HUR det skulle göra för att lösa den problematik som finns. De jämförde konstant med andra kommuner.. Sjukt irriterad på svaret vilket blev att vi föräldrar har rättigheten enligt skollagen som inte kan ifråntas oss. Jag tänker att staten måste komma in och täcka dem kostnaderna så att kommunen kan lägga dem pengarna på annat.

Om det är besparingar så borde pengarna komma åter men det görs inte. Därav är det en nerskärning. Precis alla barn i kommunen drabbas på ett eller annat sätt. Ibland flera gånger om.
Det är bra tragiskt att tryggheten och säkerheten inte kan garanteras. Jag blir så ledsen över detta. Man trodde att man skule spara på pengar när man slog ihop 2 skolor till en och flertal förskolor till en enda, men icke då. Det blev mycket mer kostsam för kommunen och självklart så är det barnen i kommun som får ta priset. Jädra nötter!


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?