Jag blev monstermamma

Denna morgon fick jag agera monster för att få fart på Ben10. Vi kom precis i tid till skolan.. nästan försent.
Jag höjde armarna och började morra och ha mig.. ja jag såg inte klok ut men vet ni vad?! det hjälpte att få iväg ben10 utanför dörren och iväg till skolan.  Jag morra och hade mid ute i trappen och tills vi kom utanför porten. Efter ett tag så slutade jag för då var Ben10 inne i en anna fantasi så jag hängde på han.
Fantasibilen ..

Mobilen min väcker mig med en halvnördig signal. Jag trycker på pause och kommer på mig själv på morgonen att jag har ju rixfm appen i mobilen. Den slås på i hög volym och sjävklart så vaknar sakta men sägert Ben10 med ett litet leende på läpparna.

Det tar allt i från 45 minuter till 30 minuter i medel att få upp Ben10 ur sängen och få honom att få på sig kläder ( enbart myskläder).

Det enda jag får på honom är mysbyxor i olika färger vilket i sig är bra. Jeans får jag aldrig på honom. hudkänslig som han är så säger han ifrån ganska starkt om det är ett klädesplagg han ABSOLUT inte ska ha på sig.

Igår fick Ben10 ett rejält utbrott. Han var inte alls med på noterna att et var läggdags så det skreks en massa från hans sida. Det sparkades på soffat och tårar. Det som fick ta smällen för igår kväll var soffan ( IKEAS KLIPPAN) samt min säng ( HÄSTENS SÄNG).
Sen fick en katten springa då den gråa katten låg och sov i hans hemliga klubb ( den stora kojjan som finns i vardagsrummet som är anledningen till att det inte finns några stolar för avlastning av kläder /grejer eller att sitta på. Ben10 blev arg när såg att ena katten lagt sig bekväm på hans hemliga klubb fick Ben10 ett utbrott till utöver utbrottet för att jag sa att det var läggdags.
Han exploderade när jag pratade spanska, det satte inte igång hans utbrott men det höll utbrottet i liv. Jag envisades att prata dagligen på spanska med Ben10. Han blir arg för att jag inte pratar svenska just då. Vi pratar om att jag totalt pratar 20-1 timme om dagen. Mer eller mindre som totalt. Mer orkar han inte för det kräver fokus, Full fokus som han inte vill lägga för att det inte är skola utan detta är på en hemmiljö. I hemmiljön ska det inte finnas några krav men när det då finns ett modersmål att ta hänsyn till då kommer kravet.

Ben10 gillar inte krav från mig, så det gäller att hantera det som en lek. Om jag inte ser det som ett krav utan som roligt lek så blir det så även för Ben10.

Efter mycket om och men och lite mer utbrott ( verklig tid för utbrottet är 15 min) så fick jag ben10 till att plocka bort en viss del av sina leksaker som nu övertagit hela vardagsrummet att lägga det i hans rum. Sen så gömdes att slåss idag mot gosedjuren som agerar varje kväll som ROMARE ( från Asterix och Obelix). Så nu när jag i rensninslust så blir hans rum sist och det får tas när han inte är hemma. Skulle Ben10 vara med medan vi rensar tillsammans skulle jag inte lyckas ta bort NÅGOT! När det väl görs med sonens medgivande och medvetenhet så kan vissa saker tas bort. Får se vad jag hinner ta bort innan jag hämtar Ben10 idag.

Annika

Hej!
Tack för du tittade in, det var inte helt enkelt att göra kojan, men jag mätte väl eg bara bordsskivan och sen tog jag ett annat tyg nere runt om och mätte detta. Detta delade jag upp i olika långa tygstycken och sydde på efterhand. Svårt att förklara. prova dig fram bara, jag är inte alls duktig på att sy, men det gick till slut med lite raksöm hit och dit.

2013-03-20 @ 12:52:52
URL: http://avantgirl.blogg.se

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?