En brutal sanning.

Vid middagsbordet så frågade Ben10 mig vad jag hade på ögonen.
Han gick fram till mig och tog sitt ena finger och strök i tron att det var smuts.

Jag- Det är ögonskugga, jag har smikat mig. jag är lite fin idag.
Ben10- ögonskygga? inte smuts då?
Mamma , igår älskar jag dig. Idag tycker jag om dig. Jag tycket mycket bättre om dig igår när du inte var målad.

VA?!!!
Hur kan min son, mitt eget kött och blod säga att jag inte är fin ens i smink? Fast jag får ge han beröm för det fina sättet han framförde det på. All heder för jag blev inte alls kritiserad.

Det som besvärar mig är att här har jag kollar på ett video klipp från youtube som visar hur Tyra Banks ( programledare för Amerikas top model) visar i sin show hur man sminkar sig på 5 minuter. Jag gjorde denna make -up och sonen uppskattar inte ens att jag ansträngde mig? Vad fals?!

Jag klandrar han inte då ur hans perspektiv så är det inte vanligt att jag, hans mamma bär smink dagligen. Jag gör det mer sällan men visst idag fick jag ett infall som blev ett utfall som Ben10 gjorde utvisning på.

Han bad snällt att få vofflor idag till efterätt så visst fick han det när han var så charmerande med att smickra mig med ord om hur naturlig vacker jag är utan min målning och smuts på ögonen.


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?