Oh Härliga Söndag!

En Strålande fin Söndag  har snart tagit i ända och det har varit underbar sol och stunder återhämtning för min del.
Ben10 har varit med sin far och jag fick min Ben10 åter vid 18 snåret.
 
 
Frågade i vanlig ordning vad han hittat på idag, Om det varit ute och lekt eller varit ute på utflykt.
Till min förvåning svarade sonen att Nej, han hade varit inne HELA denna dag och kollat film och inte varit ute alls.
Jag blir arg för att höra att hans pappa inte tar sitt ansvar och bara låter sonen göra HELT som han vill.
Jag vet att Ben10 är envis och bestämmd men till och med en annan människa kan förstå att man behöver vara ute när det är soligT. Ni vet för att få vitamin D som ENBART kan fås genom att vara ute i solen.
 
Nej nej .. pappan har väl inte orkat bry sig och när jag frågar honom så får jag svar som mina elever kan ge mig..
Sncka om låg nivå från en vuxen människa!!
Än tror han att det ska serveras på ett silverfat att "någon" ska ordna så han får se ben10 oftare och mer. Denna "någon" är vad han inte förstår han själv som måste göra allt för att få de han vill som är mer tid med sonen.
Idag valde sonen att vara längre med sin pappa och farföräldrar ENBART för att få äta lasagne till middag.
Ser ni hur ben10 tänker.. han var ute efter att äta lasage och inte att träffa sin pappa och farföräldrar.
 
Idag har jag försökt prata med pappan via sms men allt jag får är trams haha
Nu skriver han att om jag bråkar mer med honom så vill han inte ha sonen mer hos sig.
Smart drag eller ?
Vad tror ni läsere att Ben10 kommer reagera?
En far straffar sonen psykiskt och jag som mamma får se konsekvenserna!
 
ÄR det så svårt att vara ansvrig till 100%
 
Ben10 Blir straffar för att hans far inte väljer aktivt att vara aktiv förälder och se till Ben10s bästa iställer för sitt eget bästa alltid. En del ska alltid sätta sina egna behov före. I detta fall sin egen son.
 
Vad ska an säga åt det? Skratta , gråta?  skrika? slå? nej fan,, det finns lag om att man inte bör göra sånt ..
Tanken finns men där stannar det till just enbart tanke.
Jag låter karma sköta allt! Karma är ren underhållning för mig just nu när jag ser hur det yttrar sig.
 
LÄRDOM
När man vill straffa den andra förälder så lär er att det ALRIG sker..Den som får smällen är Barnet och ingen annan!
 
 
 
 
 

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?