Efter skolan...

Varje dag är vardagen som regn för oss.

VI själva väljer att lära oss dansa olika när det regnar istället för att vänta på att ovädret ska gå över.

 

När jag hämtade Ben10 idag så möttes jag av att alla gick och ställde sig där de skulle när de har brandövning. Nu var det inte övning. Det var nåt på gympasalen som hade fått fart på brandlarmet. Så idag tog det 40 minuter innan vi kom innanför vår dörr. Ben10 hade hela tiden sina händer för öronen i tron om att det skulle tjuta mer. 

Medan vi cyklade hem så frågade Ben10 mig varför min röst var konstig. Jag förklarade att jag har hostat mycket och att jag varit förkyld gjort att jag inte har min vanliga röst. Ben10 reaktion blev att vi måste ringa mormor som kan bota mig för mormor kan allt enligt honom.  Väl hemma ringde vi och mormor skulle komma till kvällen.

Under tiden ville min käre ben10 inte ha vilken mat som helst utan han ville ha lasagne. Denna gång visste jag att min röst inte skulle hålla för en fajt så jag fick viska och markera med min tystnad. Sonen blev förvånad när jag stängde av tv och sa att då kan an gå till annan restaurang eller så lagar han sin egen mat. Gissa om han ändra sig fort. Han vet att när mamma säger nåt så blir det så.  Han fick utbrott och hoppa  på min säng denna gång och på sofforna men sen slutade han efter dryga 1 min.

 Jag backar inte på det jag sagt för det visar  ben10 att det finns genvägar han kan ta vilket han lärt sig under tisdagen.

Han var arg som ett bi när jag stängde a tv för at kunna göra läxan. Han fick utbrott igen. Nu fick jag använda helt annan taktik på Ben 10 för att få honom göra läxa. Han explodera i raseri och började kasta det som fanns på bordet.. det som var mitt så klart. Katterna visste bättre och tog sin flykt.

Jag satte honom så han lade s sitt huvud på min axel och kramade mig. Sonen visste inte vad jag ska göra men han blir mer rofylld när jag agerar med närhet istället för skäll då det ALDRIG fungerar på Ben10  så varför göra det. 2 minuter senare var han redo att göra läxan.. Vi viskade fram vart annat ord. Det tog inte mer än 5 minuter innan hela kapitlet var läst. Sedan kunde han återgå till sin rutin att se sitt specifika program på tv.

Jag passade på att ta en glass för halsen skull och detta såg sonen. Nytt utbrott för att han inte fick glass. Jag visade gesten på teckenspråk för varsigod ,öppna frysen, ta en glass. Sonen förstod och han låg.

-       TACK MAMMA

Ja  jag vet att man förstör sin aptit om man äter innan middag men jag är tacksam denna vecka ATT han äter nåt.. Idag hade han bara ätit köttet och en halv smörgås i skolan.

 Väl till kvällen kom mormor och nattade ben10. Min röst höll inte hörde mor min. Så nu fick jag en hel flaska citron att gurgla äcklig med och dricka under hela morgondagen.

Sonen körde lite extra med mormor så klart men det gjorde inget. Men när mormor läste fel så fick hon höra.. gissa om jag hade roligt!

-       NEJ mormor så läser du inte..  läs ordentligt som mamma gör!!!

I tanken tänkte jag att så skönt att skina när mormor inte skiner bäst haha mormor är annars favoriten. Det är skönt dock. Hade sonen inte tys sig till någon hade jag haft det mycket mer jobbigare än vad jag har nu.

Nu har jag bara en som kan avlasta mig förutom fritids.

 

 

 


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?