Denna vecka! Intentsiva utbrott

 
Veckan har varit si så där och utbrotten har ökat. Det märks på  min Ben10 att det är sommaruppehåll.
I Tisdags så var det avslut för klassen bland annat och sonen fick den ena utbrottet efter det andra för allt möjligt.
Först för att han inte fick de han hade tänkt sig.
Han sa att han både var sugen på fiskpinnar, pasta, pannkakor och pyttipanna med ägg. Så när jag gjorde det sist nämnda så blev han arg.
För Ben10 var det självklart att jag skulle stämma mig och trolla fram det som han var sugen på att äta så förvåningen av att enbart en rätt gjordes utlöste ett utbrott.
Jag har fått lära mig att han kan för utbrott för allt möjligt och jag försäker lära mig hur jag ska göra den situationen som gick lite galet bättre till nästa gång. Men samtidigt kan jag inte tänka så alltid utifrån en pedagogs perspektiv när jag är mamma. Men den pedagogiska delen i mig hjälper mig enormt på traven.
 
Åter till Tisdagens händelse..
När vi redan sena stod i hallen fock han ena utbrottet efter det andra för att han absolut inte ville gå ut.
Allt är roligare hemma än att vara ute. Denna del är den autistiska som gör att han hellre inte alls vill umgås med andra. Men den svåraste biten är att KOMMA IVÄG. När vi väl är på plats så är det roligt. Fast det ansåg inte sonen denna dag ( Tisdag). Det regnade och därför fick han utbrott trots att jag under förra veckan berättat vad som ska hända under nästa vecka.
 
Utbrotten blev nu för att vi var tvungna att gå ut!
sedan utbrott för att han redan bestämde att det skulle vara tråkigt.
Väl framme vid skolan och klassfesten så var han mer arg så han gick o lekte bland gungorna medan jag satte mig ner vid mina vänner som har sitt barn i min sons klass.
Deras kommentar blev..
 
- ANDAS, Ta det lugnt , varva ner.. sätt dig ner och ta det lugnt nu.
 
Jag andades ut och bara njöt av solen. Efter 10 min kom sonen glad som en sol.
 
Idag Fredag när det har varit skolavslutning och sonen har haft flertalutbrott att jag slängde in handduken o insåg att jag kommer bli sen med sonen till skolan.. Den ena efter det andra fick Ben10 utbrott för.
SUPERWOMAN mode on!! 
 
Nästa utbrott han fick var för att han var tvungen att ta på sig regnkläder, sedan nästa utbrott efter de för att han inte ville gå ut alls! Under frukosten hade sonen utbrott för att det inte var yoghurt, inte två smörgåsrån med ost och kaviar på utan bara en smörgåsrån.
Klockan är nu 8:15 och vi är redan sena så jag ringer till skolan och talar om att vi är sena och vad de bero på.
I luren får jag svar av vikarien J att vi kan ta det lugnt. Vi kommer när vi kan.
WOW underbar förståelse..
Väl framme i skolan stannar två föräldrar mig ..
- STANNA säger den ena mamman
- Va? svarar jag
- Andas , andas, glöm inte att andas.. ta det lugnt nu  , fortsatte den andra mamman.
 
Jag log, förståelsen igen!  ( Dessa föräldrar som jag mötte vet om den problematik som finns)
Väl inne så ser klassläraren  I och resursen T att Ben10 har nya kläder ! Det ser båda på mig och gör tummen upp för att jag varit en stjärna som fått sonen så fin denna avslutningsdag.
Resursen VET vad det krävs för att ens få iväg Ben10 eller ens få han att INTE gå i mjuka myskläder när han är känslig i huden mot tyg. Jag Fick en Tummen upp och Bra gjort av resursen.
 
Ben10 med resurs försvann in i klassrummet o de stängde dörren. Kvar stod jag i hallen, kände hur gråten var på väg.
jag ställde mig med nästan mot den sol som inte lös och tog några djupa andetag.
Jag hade lyckats att få iväg han även terminens sista skoldag med nya kläder.
 
Bra Superwoman, You did it! now breath and go home and have a coffee to celebrate!
 
 

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?