kvällsutbrotten och varför jag varit ARG i en vecka nu.

Jag har inte haft tid att skriva här om kvällarna då sonen Ben1o börjat få sina större utbrott om kvällarna och de tar musten ur mig. Jag nästan saknar utbrotten Ben10 får om morgonen. Men jag klagar inte, ABSOLUT inte. VI kommer iväg till skolan i tid. Bättre humör från Ben10 men min fantasi för att väcka Ben10 anser jag vara bättre.
I fredags så både flög han upp ur sängen för att vi lyssnade på musik från youtube ur min mobil. Det skulle vara Madaggaskars signatur melodi - I like to move it.

 
Ja det är lite er tuffare perioder med min herre Ben10. Men när vi ska sova vid 21 så säger han på sitt ödmjukaste sätt.
- Mamma , du är så bra, du är så snygg, o söt .
 
-Programet har presenterats av Tack och God Natt!
 
Alltid innan han ska somna in säger han just dem orden efter att vi sett en reklam för Halstabletter.
 
 
Kvällsutbrotten har blivit stora och kan vara i en timme och det börjar med precis innan jag säger till att nu är det läggdags.
 
Från Ben10  persektiv så har concertan hunnit gå ur kroppen helt tills nattningen är. Han är mitt i fantasin, mitt i leken och allt som måste slutföras för att en lek blir mer än til verklighet och helst så ska även jag hjälpa till.
Oftast handlar det om att jag ska tillverka nåt i papp, hjälpa han med hans fantasi så det blir gjort.
Han får inte ro i kroppen till att sova om inte hans kreativitet fått möjlighet att förverklas.
 
 
Ben10 blir arg för att jag börjar med att stänga av tv , Jag har då innan gått fram till honom flera gånger och sett han i ögonen för att se till att han medvetet fått in den enkla instruktionen att nu stänger du av tv för nu  är det dags för nattning.
Vi börjar alltid med att plocka undan leksaker överallt då allt under en dag lyckas på något sätt ta sig fram  från hans rum och lägga sig på golvet i vardagsrummet. Allt måste enligt Ben10 ligga framme.
Alla leksaker har sin spcifika plats av olika anledningar.  Det kravet jag nu har är att alla måste bort från golvet, soffan och bordet  om kvällen för om nån av oss ska upp så gör vi oss inte illa. Och detta har jag gjort specifik i hans rum. 
 
Nu till det som gjort mig arg i en vecka nu!
Under förra lördagen så spenderade Ben10 med sin pappa och farförädrar. De åkte till Linköping berättade Ben10 för mig helt glatt när han kom åter till mig. Sen när jag frågade jag honom vad de hade gjort så berättade han gladerligen att han köpt en helikopter som farmor tror jag hade hjälp att köpa.
 
Sen ändrades Ben10 kroppspråk fullständigt!  Jag blev arg , ledsen och de skärde sig i mitt hjärtat att se han ledsen för något som hans farförädrar eller pappa sagt eller gjort. Lejon-mamman i mig RÖT  inne i mitt huvud!
Sonen berättade att han hade sin nya leksak hos sin farmor o farfar och att det var dem som sade att hans lya leksak skulle var där.
 
Jag blir arg som Hulken när jag nu i skrivandet stund berättar för er. Men jag har inte sagt något innan. När man ge sig på mitt barn så blir jag ARG.
Jag ringde till Sonens pappa och frågade varför inte sonen fick ta med sig sin leksak hem till mig.
Deras motivering blev att han måste ju ha lite leksaker även hos dem. De sa nej till mig. Men när jag glav luren till Ben10 så kunde dem inte ens säga nej lika starkt som för mig. De är att enligt min mening ligga extremt lågt UNDER  nivån. Jag sa att sonens leksaker bestämmer enbart Sonen om inte  dem eller ens jag!
Så nu har det satt sonen i kläm och jag drar åt stramarna mycket mer.
 
Om Ben10s morfar  visste detta hade han blivit rasande och enligt hans mening , låta helvetet gå lös.
Då han inte kan bli bättre i hälsan så är det jag som har jobbet.
 
Jag är glad att jag är LATINA. Never fucking mess with a latinmother!
 
Nu kommer jag & Ben10 ha en perfekt Helg!
 
Med kunskap finns kärlek och respekt.
 
PEACE!
 
.

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?