Födelsedags kalas

Idag blev det en firande av en kusin till sonen. Vi vuxna drack fårt kaffe men för en liten morgonpigg son så var han så trött att han somnade på soffan.
Idag hade han nämligen gått upp före 6 och först 2 timmar senare väckte han mig för att göra frukost med mig.
Han kan göra den själv men äta frukost eller annat mål själv gör han då inte.
Idag blir det tacos fast med kycklig till middag. Och om detta inte duger får jag trolla fram annan agodare mat för sonen. Ibland är det gott att bara äta det som finns och det som man är sugen på.

NÖr det blev födelsedagskalas så brukar det bjudas på en massa sockerinnehåll. För sonens del så yttrar det inte i att han blir mer superaktiv eller hyper. För sonen yttrat det sig inte alls i något förutom att sockret är dåligt får hans tänder vilket det är för alla. Men att han är inte mycket för socker gör mitt jobb lite lättare när han inte tjatar oma tt han vill ha godis , kex, kakor eller annat sött. Popcorn och frukt på coctailpinne duger mer än väl.


Något som kan störa mig är det att grannbarnen gärna sätter igång sonen min för lekar från balkongen. Senaste i raden är att han skvätter vatten på dem. Det gillar detta och håller intresset igång. Inget fel kan tänkas från bådas sida. Det som är ett stort fel är att de gör sonen min till en clown och clownssyndromet uppstår och detta utan sonens samtycke. Vissa barn förstår detta clownbetende och kan avgöra om det är bra eller mindre  bra samt veta att det är fel. Det jag inte håller med om här är att det sker på sonens bekostnad. Detta händer mer sällan i skolan då pedagoger jobbar aktivt med att inte utgöra något barn till en clown.
Det är skillnad på vilket sorts clown barn väljer att skapa och att vara och det är detta som många gånger kan bli mindre lyckat när barn omedvetet blir och görs till clowner.

En bra clown som gör ett bra val medvetet är Ronald McDonald med
KLICKA HÄR  för att komma till mcdonalds barnfond .


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?