Söndag kom med regsnurar

Vädret har varit lite kryptiskt så vi promenerade Ben10 , mormor och jag i sedvanlig ordning vår Bingopromenad.
I handen höll jag ett paraply UTIFALL det skulle få för sig att regna.
( Det finns tydligen en oskriven regel som säger att ta man inte med sig paraply regnar det och tar man med sig paraply så håller sig regnet borta)
Det blev en rad och därmed Bingo vilket var en lättnad, för mormor och mig är det lite av en räddning på söndagen. Förut tog ben10 förluster väldigt dåligt och fick utbrott men nu har det blivit lite bättre. Han får varken utbrott eller skrik när förlust sker men när det blir vinst måste även övas att hanteras.
Ben10 hoppa och skutta och sa att han vann och vi förlora med en mer skrattretande attetyd.

Idag valde ben10 kinderägg som vinst.

Promenaden för mig handlade om tankar om hur jag ska göra inför hösten och den tilltänka medicinering som ska vara aktuellt först till hösten.
Jag informerade Ben10s farmor om vad jag beslutat och att det innebar att pappan med dem ska ta kontakt med sjuksköterskan om hur det skulle gå till och fråga om annat. Svaret blev att de redan hade varit där.
Svaret tolkade jag som att det inte var så mycket koll på varför det gick dit och så.
Som alltid känner jag mig alltid att jag har ofrivilligt övertaget i allt som innefattar Ben10. Av denna orsak har jag tankar  som rullar gällande enskild vårdnad.  För varken Ben10 eller hans fader skulle det innebära skilland mer än att jag är den som tar alla beslut offeciellt vilket jag redan gör i dagsläget.

Känner att jag varit lite off vilket skolarbetet har lidit en del. JAg har fått despans på uppgifterna och det innefattar att jag ska tänka som en förälder i praktiken nu och tänka helt som en pedagog för uppgifterna. Mina bägge roller krockar lite med varandra när jag fått av skolan svar att jag ska vara Ben10s mamma och inget annat när den inre pedagogen är till stor hjälp.


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?