Fredagens skolavslutning

Kan säga att vi igår vakna 5:30 och en glad Ben10 såg fram emot att gå till skolan och att inte komma sent. Utan protester eller konflikter under fredagens morgon så kunde morgonens alla upgifter genomföras så som bad och frukost.  Själklart skulle Buzz lighyear vara med och denna dag fick han göra det.
Allt för att sonen åt sin frukost helt i stillhet. Det var en riktigt glad son som åt sin frukost men under fredagens så handlade inte om att en lek uptåg sonens tid utan att det var sista dagen i skolan.

Frukost med buzz lighyear

Mormor och jag tog plats i stora sportsalen och intågande kom barnen sedan.
Det blev en kort 35 minuters avslutning och så vackert även om det inte blev i en kyrka.
Ja inte så lätt att få plats med alla standes skolor under samma kyrka under olika tidpunkter.

Medan skolans barn pch Ben10 promenerade vägen tillbaka till skolan så åkte mormor och jag till en blomsterbutik och köpte en blomma till Ben10s resursperson TL.
VI har fått veta i veckan att TL kommer stanna med Bem10 under hela årskurs2 med han. Både TL och jag är överlyckliga över beskedet.  Ett tack och hej vid 11 tiden och sedan blev det sommarlov helt i 4 veckor för Ben10. 

Lunch åts vid Mcdonald och ben10 ville ha det ena och det andra så det slutade med att både jag och sonen tog var sin happymeal och mormor fick en wrap som jag hade fått i present så hela lunchen avnjöts i vetskapen att det kostade under 50kr.

Ben10 har varit glad hela dagen tills jag berättade att hans födelsedagsfest skulle var på lördagen. Han hade för sig att han behövde vara ehmma för att vi skulle kuna väcka honom på morgonen då det skulle vra hans födelsedag. Ben10 blev arg men efter en stund förståd han att enbart festen för hans kompisar kommer vara på lördagen och själva födelsedagen en annan dag. Ben10 tog det bra och vi kunde åka hem till morfar för kaffe. 


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?