Fredag: Huvudlöss

Gårdagens eftermiddag och kväll var inte min turdag!
Igår kväll när jag läste kvällssagor till min son så brukar jag alltid dra min hand genom hans hår för att känna om han s hår är kladdigt eller liknande. Igårkväll hajade jag till när jag kände att hans hår var sandkorningt med lite vita prickar!
Huvudlöss var min första tanke. åtgärd för att bekräfta mina  misstanbkar var att ta fram ett vitt A4 ark och kamma  igenom hans hår och se om det föll. Oj om det förr en hel arme full av löss och små  små ägg.
två A4 ark kammade jag ut på kvällen och nu på morgonen kammade jag ut ett A4 ark men det var inte lika fullt som de jag kmmat ut igårkväll.

VÄl på fritids så blev jag varse att där fick han helst inte vara utan att han först blivit behandladf. Hur ska man göra en behandlöing när apoteket har ständ kl 21 på kvällen!!
Samtal till morfar som kunde ta honom  men att hoppa av tacksamhet kunde jag inte göra än, Han ska ha två av sina barnbarnhos sig idag så nu ska han ha tre barnbarn utav fyra, Huuu Hur ska det gå månne?  Att ha dem var för sig går bra men ihop njaaaa De är annars bara tillsammas om vi äör på kalas och då leker barnen ihop i bästa mån.

Fåtr önska morfar lycka till med  omhändertagandet av barnbarnen idag! Tur at jag slutar 13 så kan jag komma för att hjälpa han hih i

Nu ska jag straxt ha min a grupper för sista gången. Idag ska de få göra ett prov. ett prov som går ut på att läsa en nyhet eller höra en nyhet genom de sidor vi har gått igenom och sedanska de få berätta vad nyhetern handlade om.
Samt tänkte jag att de skulle kola in olika bra sidor om att söka jobb.
hppas min plan funkade för jag kom på den innan jag somnade igpr kväll.

he he

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?