Jag grundade ett Forum... NPF-föräldrar *

Under ett utvecklningsträff på Barn och ungdomshabiliteringen så kläckte jag idén om ett förum för oss föräldrar som är inskrvina på Habb eller bup i vår stad. Andra föräldrar hade lagt fram synpunkter på att vilja veta vilka vi andra föräldrar är men med 200 barn inskriva så finns det dessvärre en sekress som hindrar dem att uttrycka sig i den frågan. De kan enbart sammankalla efter visat intresse efter en viss åldersgrupp. Det är inte ens säkert då att de inbjudna familjerna kommer.  Kan kännas lite strängt att inte få välja vänner när man lite vill välja sitt eget dream team.
Hur som helst så kläckte jag mig idén med att skapa ett forum på facebook då varje föräldrer nästan har ett facebook konto haha lite generalisering här men vi npf föräldrar ÄR faktiskt ute på nätet och söker allt möjligt om hur vi kan göra något i vårt npf liv lite, bara lite bättre ! Det lilla som kan ge sådan stor skillnad KAN faktiskt på riktigt, helt ärligt vara värd de vi lägger ner i tid. Syftet för oss är som sagt att ge våra barn det bästa och förbereda dem för världen men på ett helt annat sätt en vad en normal ( Icke diagnosiserad barn) förbereds för.
 
Låt mig presentera mitt skötebarn
NPF-FÖRÄLDRAR   i ........Stad, Kalmar län!  
( Nej dessvärre vill jag inte benämna min stad då jag gärna håller på vart jag bor exakt men mer hårdare på Ben10 riktgia identitet)
 
Ett forum för föräldrar med barn som har npf diagnoser . Ett gemensam nämnare som  man kan finna en stöttepelare i. Jag fann tre stycker ur ett annat forum. Det är svårt att ibland veta vart man ska vända sig till för att få kontakt med andra föräldrar i samma situation då ens närhet inte tål allt vi egenkligen vill spy.
 
Ett exempel så kan jag inte spy galla, gråta, skrika eller bara vara frustrerad eller ens känna lättnad av de ytters få stunder jag e ensam mot till exempel min egen mamma.  Mot henne kan jag fisa  , hon tål alltså inte mycket alls. Mot mina starkaste stöttepelare kan jag vräka ur mig precis allt och sedan ta en kopp kaffe utan det minsta skuld lver att jag nyss vräkt ur mig.  En utsåtende kan inte alltid sätta sig in i situationen , i ens liv  utan det krävs e någon annan som förstår precis att enabrt blockar, gester räcker! kroppsspråket och ögonen och hållninge  hos en annan  npf förälder kan för oss veta hur dennes morgon/ dag / kväll / helg varit.  Det är inte att ha kemi utan att ha full förståelse, full insikt ,fullt kunskap utan att bli dömd. De mina vänner ( läsare) är att ha acceptans, öppensinnad och välja att ha insikt .. ignoras blir när man inte kan acceptera något för vad det just kan vara utan att ha någon annans åsikt.  Tro inte om sånt du inte vet utan läs på det du vill veta för att kunna. Att tro får du göra i kyrkan.
 
 
 
 

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?