Bra och mindre bra kritik.

 
 
Ben10  har börjat säga att han absolut inte vill till skolan för att göra det ena eller det andra. Vissa morgon kan vara helt hemska med utbrotten men då tänker jag alltid att det inte är jag som har det jobbbigast utan det är Ben10!
 
I morse när vi åt frukost hemma hos mormor så kom det ett utbrott för att han inte ville ta av sig sin Omnytrix , klockan p åarmen med olika figurer som karaktären Ben10 förvandlas till.
Jag var mitt i att hjälpa han ur det när mormor lade sig i. I den studen beslöt jag att inte markera för henne att det var fel utan jag tog upp det mycket senare när ben10 inte fanns i rummet. Då först kunde hon inse att det var felaktigt. Bättre att vänta en stund för att kunna lättare ta in destruktiv kritik som kan tas emot på ett bättre sätt. Om jag hade sagt ifrån med mormor så hade Ben10 fått upp ögonen för att ha hittat en ny strategi att spela ut mig mot hans mormor.
 
Ben10 har inte velat på till sin pappa på mycket länge och efter handledning från HAB så anser jag att de måste träffas men samtidigt kan jag inte heller tvånga Ben10 till något han inte vill vilket då kan resultera i en flera timmars ubrott som kan sluta med att detta utbrott fortsätter i två dagar. Man väljer sina fajter noga i dessa lägen!
 

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?