Födelsedag och Midsommar firande!

Glad midsommar på er alla läsare !
Förr oss blev det en vanlig fredag fast med festligheter när denna Ben10 blev 11 år.
Han vaknade före mig då jag hade lagt mig sent natten innan för att ens kunna slå in presenterna. Han tjatade inte utan var som vanligt, fast mer uppåt väggarna merd energi så hans lille medicin på 36 mg concerta märktes inte alls.

Frukostbrickan dukades fram med stora paket som varit inslagna med kärlek fast mest lego öppnades med glädje tjut så katterna undrade varför pojken skulle ge ett skrik o ha framme presentsnören.. lekte han med dem månne? hahaha

En dag i lugn o ro där han spenderade lite med sitt lego bygge. Han var fullkomligt exalterad för lego byggen han fick så självklart skulle det byggas. Efter ett tag behövde jag en paus så vi passade på att inhandla för att baka o sånt fix inför hans kalas på söndag i all ro.
Inget utbrott eller sammanbrott på hela dagen , de kom först senare hemma hos mormor då även tant P.M kom för att fira pojken min. De fick se utbrott i sitt äss.
Hela dagen har varit underbar för oss båda . Sonen har inte haft mycket intryck att ta in mer än att smälta att han nu är 11 år och inte 10 år. Dagen till ära ringde faktiskt hans far och sa grattis. Sonen lyssnade och efter dryga 30 sekunder gav han telefonen till mig o sa att han pratat klart .
Liten gest som upplevdes av ben vara somingen grej alls. Ögonen som ben10 visade inget mer än att han hade fokus på presenterna.
Ur hans perspektiv är fadern inget att räkna mer än att de träffas lite då och då. Har satt lite hårt med ben10 att de behöver träffa varandra varje vecka i minst 2 timmar. Men likt som ben blir lite orolig över beredskaps signalen så ser jag samma liknande när han ska till sin far så det gäller att inte berätta för tidigt om när det väl är dags att gå dit. Känner mig lite som en dum mamma men det är jag inte. Jag behöver pausen om söndagar i 2 timmar även om jag har nu avlösarservice redan en gång mitt i veckan.
Jag klagar inte men mina pauser är verkligen välbehövliga ! Jag mår bättre med mina två pauser förutom när jag jobbar natt och passar på att träna hahaha

Hoppas ni kunnat ha en bra midsommar då våran blev minimal. enbart maten markerade att det var midsommar, annars så var hela dagen ägnad åt födelsedag.

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?