Konstverk på samtliga dörrar...

Väcktes av att en Ben10 fnittrade och sa ett glatt Godmorgon!
Sedan visade han stolt upp sitt konstverk. Han hade målat på samtliga dörrar hos oss, MED TOUH!!
Nej jag var inte direkt glad men jag var nyvaken så frågan som ställdes var ...
- HUR tänkte du nu?
- Vilket program tänkte du på?
- VEM är du nu?

Dessa tre frågor gav mig svar från Ben10 och jag kunde då inte ställa han till svars för det han hade gjort. Han tänkte bra i sin lek men han visste mycket väl att han inte ska måla med tough penna på dörrar eller sätta klistermärken, eller tejp på väggarna.
Denna insikt gav mig tillräcklig information för mig att veta att han minnsan kunde ställas till svars för det han hade gjort.. alltså målat på dörrarna.
 


Han sa själv att han måste gå till sin plats vid balkongen och tänka på en sak i 11 minuter! ( Ja grabben är insiktsfull )
Medan han satt i sina 11 minuter så städade ag undan allt hans konstverk.
Sonen rent spontan säger att Silik bang och smutsen är väck!
säger att en del bra reklam fastnar och inte bara leksaks reklamen på cartoon network. Efter att han suttit sina 11 minuter så kunde han själv säga vad han gjort för att sitta i 11 minuter vild balklondörren och ha tråkigt.
Med Timstockens hjälp kunde han höra när hans minuter gått men jag var inte klar med mitt så han väntade tålmodigt kvar på sin plats. Visserligen satt han och pilla på händerna, satt på fingrarna , pilla med tårna och så vidare men kvar satt han. 
 
Det blev inte så mycket mer påhitt men väl ett energiknippe av dess like  då han inte ville vara lugnt på något sätt trots medecin intagen. Anledningen var att han skulle åka till oskarshamn med mormor så självklart var han exalterad inför detta. När mormor väl kom vid 9 så hade jag nyss satt mig för att äta frukost med min Ben10. Ur hennes mun kommer då varför vi inte varit klara för att åka.  Jag berättade anledningen och ifrån henne kommer då utterligare en tillrättavisning som jag redan taigt hand om!!
 
Ett tips är att Vårdnadshavare redan tillrättavisat eller lärt barnet med ADHD  och autism eller annan diagnso om vad som är bra och inte bra. Så era åsikter får ni behålla själv. Det NI just ser är kanske 55 minuter av ett sammanhang som är 1 timme långt eller enbart reflektioner av det som varit. Tro mig! Ni vill inte höra när era vänner pratar om något dåligt NI har gjort för att prata om det FRAMFÖR personen i fråga.
Det är fult att prata över huvudet på barnet med diagnoser som om de inte skulle höra!
Detta kan jag reta mig gallfeber på när det kommer till min egen närhet vilket jag inte är sen att ryta till.
 
Att ni tror er veta bättre än oss gör er inte till expertråd- TRO MIG Ni kommer bli tillfrågade om råd i det ämmne ni behärskar. TIlls dess håll er undan uppfostran om barn med diagnoser när ni själva inte har något barn eller  någon annan med liknande diagnoser. Era råd behövs inte förens vi efterfårgar dem.  just sayin.
 
 

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?