Elevvårdskonferans

 
Har idag varit på sonens skola för ett elevvårdskonferens där jag satt med läraren, rektorn, fritidspedagogen samt specialpedagogen för sonens skola. Ämnet handlade om hur det ligger till med skolsituationen men för att vara helt ärlig vet jag inte om vi ens kommit någon vart.
Det som samtalades var mer om en autismskola att se alternativet , att kunna göra en ny utredning på Ben10 för att se om han ligger över eller under utvecklingsstörnings kurvan som för övrigt ligger på 70.
I vissa moment kan Ben10 skina medan i andra hamna under. Utredningen och testerna i sig vet jag inte om det skulle ge en fördel eller en nackdel att OM det skulle visa sig att Ben10 har en utvecklingstörnig vet jag inte vart att gå vidare.
Jag säger inte i sig att det är en tragedi eller något negativ med att ha en utvecklingstörning . Förstå mig rätt nu läsare. Jag tycker bara att det räcker med det som Ben10 redan har.
Jag har satt upp ett alldeles för högt gard. Jag måste ha min gard uppe just för att jag är spindeln i nätet i detta hela.
Slutsatsen av mötet i alla fall var om att autism skolans rektor ska kontakta mig, att trycka på habb att  göra en utredning. Dessutom fick jag även information om vad som redan görs i skolan för Ben10. Jag kan inte säga att det är något bra eller dåligt. Mycket har hänt med Ben10.
 
Idag har jag haft lusten att ge upp men sen såg jag ben10 och allt tvivel jag hade försvann som i en vind.
 
Det är mycket som måste klicka med Ben10 och skolan och allt det övriga men jag inväntar min semester då jag får 24 timmar till 48 timmars total ledighet och den är i helgen.  vad jag vet i alla fall men jag kan inte planera att det kommer att gå i lås men jag är hoppfull.
 
Dagens citat till mig själv som jag kommer att ha hemma är följande ord.
 
BEHIND EVERYSTRONG WOMAN IS HER SELF.
 
 
 

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?