Mors dag!

Idag vaknade jag av att min son Ben10 hoppade på mig som om han skulle göra bomben i vattnet.
Han hade gjort iordning en bricka med saft och kex och en blomma. KÄRLEK  & RESPEKT
Gissa om jag vaknade med ett leende på läpparna även om jag var trött.
 
igår kväll sände jag ut ett sms till Ben10 s pappa om att  sonen ville till honom på söndag men att det är sonen själv som bestämmt var han vill äta middag.  Fick ett ok tillbaka.
 
Under hela morgonen har sonen varit relativ lugn utan utbrott så frukosten åt vi i lugn o ro med radion på. Det tog  ca 40 minuter att äta frukost för oss båda.
Efter frukosten började Ben10 att fråga efter sin far ..
- Mamma var är min far nånstans? varför kommer han inte??
 
Klockan gick och  sonen börjar bli allt mer orolig för varför inte hans pappa kom.
Efter 45 minuter sände jag ett sms till pappan och skrev vad sonen hade sagt om och om igen.
- Varför kommer aldrig min far?
 
För Ben10 är det viktigt att ha rutiner och veta vad som ska hända, NÄR det sker och i vilken ordning med.
Nu visste varken jag eller Ben10 denna gång  som veckan innan hur det skulle bli.
Förra veckan så hörde inte pappan av sig så efter en timmes väntan så åkte vi iväg och gjorde annat. Att inte höra av sig och invänta på bättre tider slår bara bakut på sonen, inte mig!
Det som är irriterande är att ibland vet jag att det är MIG de vill komma åt men VAD de inte förstår är att det tar ut det på sonen BEN10! Det är han som hamnar i kläm och inte jag. SÅ  denna söndag blev jag bra arg och irreterad på pappan när han väl behagade dyka upp.
 
Innan hade pappan sänt ett ynket försök till förlåt med ursäkten att han sov tills dess jag skrev smset till han. Han tänkte inte på att det drabbar sonen inte mig när han är sen. Vill han visa mer färldraregenskaper har han MYCKET att inta. Jag behöver inte ens prata dåligt om han för sonen utan det räcker med att jag lutar mig tillbaka och bara ser vad pappan gör då hans huvud och hjärna står på  OFF- mode.
 
När man inte tänker på Ben10 bästa så som att ge honom rutiner , vanor  för att ge han trygghet så är det på gränsen till psykisk misshandel. Sonen är mitt allt och att låta han ta konskekvenserna för vad hans pappa väljer att göra gör mig arg.  Ben10 känner sig bäst trygg hos mig, med mig.. undrar varför? eller ska  jag behöva förklara detta till pappan? eller räcker det med att han och hans ekipage läser mina inlägg på denna blogg?
 
Jag utelämnar inga namn eller personer så de röjs.. Man måste nästa känna mig och VETA vem jag är för att lista ut vem är vem och så vidare vilket jag i denna blogg försöker i bästa mån inte avslöja.
 
Hinner inte göra så mycket nu mer än att dricka mitt kaffe med hög musik för att ladda ur veckan som gått och planera nästa.. Här gäller det att vara effektiv.!
 
 
Micke Forsberg

Vad du gör det bra vännen.
Och att du orkar skriva av dig med. Men det blir väl som terapi samtidigt. Kram kram

Svar: Tack så mycket för din kommentar. Jag gör mitt bästa med det jag har och tar vara på det. Ja att skriva av sig här är en slags terapi men den bästa terapin för mig är att rensa ogräs i min mors trädgård då jag själv bor i lägenhet.
Valentina

2013-05-26 @ 15:51:29

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?