Sonen mindre arg när mamma tappar rösten.

Min Röst höll precis denna morgon då min käre Ben10 skulle göra det som han brukar bli ombed om.
Jag har gått och blivit mer hostig och än innan och när jag inte kan prata utan att hosta ihjäl mig så passar han på med det ena och det andra då han vet att jag inte muntligt kan säga nej.

Denna morgon vaknade han med min mobil som var inställd på Rix FM . Det är det enklaste sättet att väcka sonen utan att han får utbrott. Ett vackert leende och ett morgon trött kille säger
- God morgon Mamma

Jag ler när han gör det så snällt det jag ber om men till frukost så passar han på att göra allt annat.. SUCK.
Inget utbrott men ändå så känns det att inte kunna använda rösten helt. Idag blev det mest utbrott för att jag lät han göra sin frukost.. katastrofalt för ben10.

När han bara sätter sig till bords och säger.. Var är min frukost så får han snällt göra den själv i hemmet. Inga fasoner att någon ska göra allt åt honom..nej nej.. Här gäller det att inte ta för givet så då får han allt mer själv vilket han naturligvis inte gillar för fem öre.
Han är väldigt snäll när han ser att jag inte mår bra så denna morgon gick galant trots lite utbrott.

Jag har fått en fråga från en vän ML hur en vanlig dag ser ut, och hur många utbrott sonen får per dag. Jag besvarar denna fråga senare denna dag.

Jag känner mig mycket lycklig över att min älskade ben10 visar förståelse för när jag som i två dagar inte kunnat använda min röst. Jag har fått hostmedicin och hostar ändå lika mycket. Sonen kommenterar lite roligt att jag måste tugga med stängd mun. Jag tuggar med öppen när allt annat på mig är ihjäntäppt. haha jag förstår hans tanke.

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?