En Lugn Helg!

Helgen har varit rätt lugn vilket jag kan tycka är helt underbart då veckan har upplevts som mer kämpig. Jag har inte direkt varit jag direkt när jag legat i hosta och förkylning under veckan. Ben10 har inte gett fått mer utbrott för den delen utan mer försökt att utnytja situationen så som att vilja ha nåt som jag oftast säger nej till.
 
Det blev 3 koppar varm choklad till denna vecka och han tog åt sig en liten burk av kexen och åt de som mellanmål fast jag bestämt visade med kroppsspråket att han skulle äta frukten istället. 
( Ben10 brukar oftast få enbart varm choklad 2 gånger i veckan.. nu blev det hela veckan haha)
 
Jag använde mig utav teckenspråk som stöd men denna gång utan att jag sa orden. Ben10 förstod mig perfekt. Han svarade mig på frågorna och svarade rätt. Han blev lite katig och sa
 
- Du kan inte säga nej mamma för du har inte kan säga det. Du har inte någon röst! hihihi
 
Ben10 har varit hos mormor men jag har även varit där. Det har varit helt underbart gott att bara sova ensam i sängen. DET mina läsare är LYX för mig!
 
Sonen har fått utbrott på mormor vid 2 tillfällen i helgen. Först när hon lurade min son till att göra skrivläxan, då blev han bra arg och sa ifrån!
-Skrivläxan gör jag med mamma så det så!!
 
Andra utbrotten var att mormor inte förstod vilken docka han menade som mormor skulle skapa i tyg.
Det är en Muppet docka typ som finns med i en serie han gillar..  
 
http://www.disney.se/disney-xd/crash-and-bernstein/
 
Ben10 lyckades själv leta fram en bild på datorn och skriva ut den och ge till mormor..
Så nu får jag snällt söka efter en sådan docka ... ja , jag har inte lätta utmaningar som min son ger mig när det gäller att trolla fram ena saken efter den andra..
Jag lyckades söka upp MR POTATOEHEAD  ändå från Frankrike från filmen  TOYSTORY så varför inte söka efter en sådan docka han är ute efter..
 
 

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?