Apr. 21, 2013 - En underbar Lördag med endas ETT utbrott

Hela lördagen gick underbart.

Ben10 vakna självmant och jag försökte få han att lägga sig igen men han svarade mig med sin morgontrötta röst
- Jag är bara lite trött, Det är ljust nu , det är morgon nu.

Vi tog bussen eller Portalen som Ben10 har döpt om lokalbussen till.
En trevlig stund på stand gjorde susen mest för min energi då den ökade markant. Det kom inga utbrott medan vi hvar i stan men det beror helt på att jag sedan morgon varit lugn och det har påverkat Ben10. Utbrottet kom först när vi promenerade från stan hem till mormor för lite fika. Oj vilka protester jag fick för att jag inte hade köpt det han pekat på när vi var en sväng inne på Åhlens.

Det han hadde satt sin fokus på var en Ben10film som han inte har, en kostade ca 200kr. Så börjde han sitt utbrott i liten skala. Ju närmare mormors hus vi kom desto mer ökade utbrottet. När vi kommit till en liten gata innan man svänger in till mormors gata så sprang han ifrån mig när han fick se mormor. Jag sprang ikapp han då han tycker det är det roligaste han vet när man springer efter.
( Därav min konditionsträning hahah)

Ben10 gick in i huset arg som ett bi och hans utbrott var som en explotion. var jag ute och prata med mormor om varför han var så arg. Jag hade för övrigt i butiken berättat att han inte ska vara ledsen för att jag inte kunde köpa den till honom. Jag hade sagt att det finns barn i samma ålder som inte ens har leksaker.

(Jag kör alltid att det finns barn i vårt hemland som inte har de han har för att uppskatta de han har. Funkar! , Den om barn i Afrika som inte har nåt. Jag använder oftast vårt hemland som referenspunkt eftersom vi varit där och han själv sett och vi har foton.

Efter att Ben10 hade beklaga sig om hur orättvis jag är som inte köper de han vill ha i butiken så var allt som borta när en timme senare hade han helt glömt bort allt.
 
Mormor hörde på hur veckan varit och kommenterade att det har varit en mycket intesiv vecka för mig och sonen. Jag har som sagt aldrig tänkt på hur mycket mer tid jag lägger  men jag ser inte det som jobbigt utan som att vi lever vårt liv efter vad vi gör det tillsamans på bästa sätt.
 
 

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?