Minigolf!

Min Ben10 och jag hade först tänkt att vi skulle till en pool i närheten men då solen inte ville komma fram helt så ville inte sonen bada. Alla andra förslag bara blev nekade tills jag föreslog att vi skulle till stadsparken. Han ville självklart spela minigolf så vi gjorde det. 
Allt gick bra , sonen ville inte i början vänta på att de andra som spelade på banan vi skulle till näst skulle vara klar så vi vänta på vår tur. När vi väl kom till sista hålet av minigolf banan så sitter det ta mig faan allltid en gäng gubbar och ska psyka en eller bara sitter där för att de inte har annan stans att vara. Till min förvåning så spelar min son som vanligt tills han får i bollen i håler så vi spelar inte direkt som man bör med 7 slag. Det är svårt att förklara varför man bara får 7 slag och inte mer även om det är en regel. nå väl. En gubbhelvete ( ursäkta mitt ordspråk) men han var en gubbhelve verkligen som tog bollen från min son som hade skjutiti iväg bollen till hålet och missat så den kom utanför, så kom då denna gubbe från ingenstans och började bråka om att grabben inte får spela mer för han har spelat klart nu! Jag bara vad i hela friden ska han lägga sig i. Jag bad han håla sig utanför mitt och sonens spel då vi inte spelar som vanligt utan efter sonens villkor. Han får ur sig ett fint svärd åt som jag besvar med kalla handen. I detta nu tänker min ena halvan av mig att den jääkeln ska få faan för. Min andra halva säger.. låt han vara, han har inget annat bättre liv än detta så låt KARMA tar hand om han. Vilket nu när jag är hemma känns såååå enromt skönt.  Något dumt som jag tänkte idag var att det var träffa-idioter-dagen idag  blev snabbt borta ur mitt huvud och ajg var varken stressad eller kännde ilska. Karma kommer ta hand om honom om inte det redan gjort detta. Jag visste bätre än att ge tillbaka i ord. Flertal av de spelande människor som spela minigolf  titta så klart men de fick de göra. 
 
Att spela mini golf med Ben10 kan inte göras på det traditionella sättet. Det är för mycket regler att hålla koll på och att promenera på banan när han inte spelar var lite svårt. Han fick tillsägelser men deta hjälper inte alls. Det finns alltid folk som ska  lägga sig i hur jag gör eller vad man gör och säger utan att ens tänka på att det finns en hel historik bakom till varför man gör på ett visst sätt. Om nåt verkar fel så ja då ska man in i konflikten men vet man inget om vad som sker och enbart dömmer efter sin impusler så är det fel. Gubben eler ja gubbarna han hade sitt gäng där haha diskuterar säkerligen varje dag om hur man bör spela och följer vilka som spelar enligt reglerna. Men de förutsatte att vi var normen och vi spelar som det ska spelas. Detta gjordes inte i vårt fall. Ben10 och jag splear för att det är kul inte för att tävla! Jag spelade 3 gånger fick jag inte i bollen till den 3:e träffen så gick vi vidare till nästa bana.  
 
DAGENS LÄRDOM:
Även om ni vill lägga er i så gör inte det så vida inte ni ser ett barn som far illa, men min poäng är att när någon vill lägga sig i på ett sådant grov sätt som jag och min son blev  bemötta , gör inget, bara le och säg att karma tar han om personen. What goes around, comes around! 

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?