Fredagsmötet

Det blev ett rätt lyckat möte med sjuksköterskan även om Ben10 inte var med på noterna att samtala. Han lekte med de lekasker som fanns samt den lilla legobild om han döpt till Grön Mrbean-bil.

Med på mötet var även mormor, Lycka eller inte vet jag inte men sammtidigt vet jag inte vad jag ska tycka om att mormor alltid finns där oavsett om jag behöver stödet eller inte. Vissa delar kan göra mig helt arg vissa dagar.

Ben10 känner av och ser när jag är arg och det brukar oftast inte ge utslag men han är mer beslutsam än innan att få sin vilja igenom då han oftast vet att jag "ger mig" oftast fortare.

När Stress kommer in i bilden då är stunden kommen för ett utbrott.
- NEJ , ALDRIG! ropar Ben10 oftast när jag ber om något , att han ska hjälpa mig eller enabrt ber han göra något vardagligt som i övrgit inte ger utbott.

Åter till Mötet med sjuksköterskan på HAB.
Mormor höll sig under hela tiden i bakgrunden så jag fick säga mitt och få ur alla mina funderingar och tankar och bolla med om vad det är jag upplever.

Det jag ville veta är

" ÄR detta normalt ?" " Ser det ut på detta vis även för andra föräldrar med barn som äter samma medicin och samma diagnos?"

Det jag ville få ut är att få mer kött på benen och sluta få den orolighet som alltid funnits där. Ni vet inte hur jobbigt det är att få höra av andra kommentaren " Barn äter när de är hungriga!"
Det är en viss ledsamhet som infinner sig att veta att så inte är fallet för Ben10. Honom får jag lura i mat. Han har inte aptiten när han är med mig. Hos mormor finns den.

Jag förklarade att genom att lägga om kosten genm att utesluta Gluten och laktos så mycket som möjligt har gjort att Ben10 är mer fokuserad och mer i ögonen som han är med i ögonkontakten. Hans Autistiska är mer synliga hemma än ADHD. En balans för mig är att jag nu hittat en liten väg att få med Ben10 att göra läsläxan. Det behövs inte att Ben10 ska utesluta gluten eller laktosen i skolmaten då Concertan har högst effekt.

Hemma så avtar den till hälften och ca vid 20 är concertan ute ur kroppen. Medicinenen är långtidspverkade och upphar vissa konsekvenser så som jag i början var rädd skulle uttrycka sig.
Hjärtproblem finns i familjen och jag hade i baktanken att det kunde uttrycka sig även i Ben10 att hjärtproblem kan finnas. Nu när Hans Blodtryck varit stabil länge och likaså puls så har Ben10 hamnat i balans med medicinen. Faran är visserligen inte över men kontroller görs veckovis av den orsak. Min vän som även har en son i Ben10 ålder och har samma diagnos fick problem med hjärtat med medicinen och har inte uttryckt sig i andra familjemedlemmar så viss finns det risk även om man inte har ärftligheten så är ändå DNA ett stor ökad möjlighet till att det ska ske.

Slutkontentan av möten gick galant och jag kännde mig lugnare. Ben10 ville inte alls vara med i mötet men slapp ändå skolan på förmiddagen vilket han var glad åt . Ben10 är en glad liten kille som ska bli 10 år iår. Mycket djupa tankar dyker upp efter att han har gruvat på dem.

Bra dag blev det dock :)
Richard

Skönt att höra att det gick bra :-)

2013-03-04 @ 19:34:15

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?