Torsdagstankar

Idag så var Ben10 på morgonen bra rolig. Mycket positiv energi fanns.
Hans utbrott kommer säkerligen komma ikväll när jag påminner Ben10 om att vi ska till HAB ( Barn och ungdoms habiliteringen) och träffa sköterksan. Samtala om att det är bra att äta mat. Ben10 är mycket för att inte äta oftast med mig så vi ska prata lite om eventuell vad vi kan göra som passar Ben10 . Nu är även Ben10 mer mogen och är mer i spelet om vad som händer kring honom så ska han vara med så han sälv kan prata om hur han tänker kring mat.

Jag hoppas inte på för mycket och inte heller på att han ska ge svar men när han är med så kan han förstå mer.

Nästa är att ta itu med att han får ha glutenfritt och laktosfritt i skolan men då tar man bort det han älskar allra mest vilket är pasta. Det fiinns glutenfri pasta och jag vill inte göra honom mer unik och specill än vad han är. Han är ett orginal med spciella egenskaper vilket gör att referera det till normalstandard och säga att han är som alla andra är inte ett alternativ.

Funderar på om jag ska göra guiden till en praktisk vägledning, så här kan du göra . som video eller som skriv inlägg. Vad tycker ni?

Mycket mer snurrar för mig och ibland vet jag inte hur jag ska lösa allt då allt är övermäktigt. Har upptäckt två nya storstjärnor i min närhet som alltid finns där för mig.

Att ha ett nätverk av stöd är det bästa som finns men samtidigt ska man inse att som pedagog kan kanske just du vara ett bra stöd genom att lyssna. Som ensamstående vill man ha någon att bolla med då pedagoger har kunskaper men ibland behöver även dem utöka sin kunskap när det gäller hur man hanterar elever med ADHD. För att förstå ett barn med ADHD så kan man förstå mycket i hur förälder ser på det. Föräldrar är experter på sina barn. lärare är bra när det gäller att se hur elever lär sig. Men att sammanföra dessa två skulle inge skolsystemet mer kunskap och fler barn med adhd skulle komma in i den vanliga skolan. Utbildning ger kunskap i det man inte har kunskap om.

Min blogg handlar om att ge dig som läsare en inblick i hur det är , hur det kan se ut, hur man kan tackla det.

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?