Sportlovet

Fredag redan eller ja, det har gått 1 timme och 6 minuter in på fredagen. Jag har haft Ben10 hemma då fritids har haft en byggarbetsplats enligt Fritidspedagogen L. Då Ben10 är mer eller mindre förutom hud känslig så är han även ljudkänslig. När jag hämtade honom i måndags från fritids så berättade han för mig att han hade ont i huvudet och att han inte ha fritids i veckan.

Pedagogerna berättade att det var byggarbetare överallt och att de inte hade någon direkt plats att vara på med barnen så jag hade inget annat val än att ha min son hemma hela veckan.
Om det lät som en klagan så uppfattades fel av er läsare. Ben10 har inget emot att vara på fritids när det inte är skola men när det är en byggarbetsplats med borrmaskiner och annat som låter så blir det inte en plats att leka på. Pedagogen C hade berättat för mig att Ben10 inget ätit under mellanmålet då han tog sina händer och höll för öronen och frågade upprepade gånger om när jag skulle hämta honom.

Väl hemma i veckan har vi spelat playstation och självklart under ledning av ben10 så behöver jag mer övning!

Under gårdagen har Ben10 och jag försökt rensat i hans leksaker men ack mina försök är för intet. Jag lyckades ta bort det som var trasigt och mer än så blev det inte. Veckan har bestått i att umgås på bra basis och inte ha detta tjat från någons sida.

" Sluta gnälla som en bäbis! är en fras som både jag och sonen använder. Under onsdagen skulle vi ut för lite grillning i närbeägen skog men det "sket " sig så att säga då det blåste till ett yrväder och mer snö kom och vi kunde höra hur svenskarna kunde klaga lite mer om att de kom mer snö hahaha

Korvgrillning blev det dock men innomhus i form av att jag lagade korvem med pinnbrödet runt korven i ugnen. Av två degklumpar som blev kvar gjorde jag två mini pizzor av. Gissa om det var uppskattat! Sonen har ätit lite mat!! jag är bra glad när han väl äter, ibland äter han bra, andra dagar inte alls. Pinnbrödet gjordes av glutenfritt mjöl som inhandlades på ICA MAXI. När jag föreslog att vi skulle ha en picknick på golvet i vardagsrummet så blev jag ned röstad av sonen och hans "scooby-doo"

Idag har vi åkt buss och haft det riktigt bra men det gnälldes enormt när vi skulle promenera hemåt så det blev en kort besök på en loppisbutik som han tjatat om att få komma. Sagt och gjort, väl därinne hittade han TVÅ dräkter som skulle inhandlas tyckte han. jo jag hade pengar innestående där så varför inte så det blev en spontan shopping där. Glada miner fick jag och promenaden till mormor gick bra mycket bättre.

Sonen ligger ännu en gång och sover i min säng och har brett ut sig rejält. Jag själv har svårt att ens somna så herr john blund kommer inte till mig men jag ska göra ett försök ganska så snart. Ben 10 och jag har byggt upp en koja i vardagsrummet som katterna tror är ett slott för dem så den ena katten ligger där och snarkar. haha

Sonen har varit uppe i varv idag även om han tagit sin medicin under veckan. Katterna har iallafall fått sin motion idag då de sprungit när Ben10 har lekt en samuraj i jakt efter sitt guld.

Vi har målat med tålamodet som tränats. Det har funkat rätt bra men när jag ens nämner ordet läsläxa så blir det bakslag och sonen utbrister ett nej och bråket är igång.. Jag ändrar ordet till lässtund och han godkänner till stunden och tar sin bok som han har i läxa och läser. Vi läser vart annat ord. var annat ord jag, vart anat ord han så vi tar oss igenom ett kapitel på 5 minuter. det går fort men sedan är hans tålamod slut när det sedan blir efterarbete i form att han måste svara på frågor om det han läst. Det som jag förundras är att han påminner så mycket om min bror. Det min son säger är att jag ska skriva så säger han vad jag ska skriva. Vad då smart?!!

Imorgon blir det Choklad i termos, mackor i låda och skridskor då sonen bestämt att vi ska åka skridskor hela dagen!

Längtar.

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?