Knepigt men bra

Idag hade det varit en väldigt bra dag för Ben10. Äntligen efter mycket om och men i skolan. Han äter mindre i skolan. Idag var andra dagen han inte åt mat i skolan, han åt knappt hemma. Idag lagade jag kokt röd pölse korv med kokt ris och stekt ägg med grönsaker och sallad. Det första han säger när han kommer in i köket är
BEN10- JAG HATAR FISK!
JAG: - Hjärtat, var är fisken på din tallrik?
BEN 10 - Jag tycker inte om fisk, jag äter inte fisk.
JAG- Finns det fisk på din tallrik?
BEN10- nej!( ser förvånande på sin tallrik)
JAG - Ska vi äta fisk nu?
BEN10 - nej?
JAG- Vad ska vi äta nu?
BEN10 - korv, ris och ägg och inte fisk? ( ser förvånad ut igen )
JAG- JA, precis så är det, jag har lagat korv, ris och stekt ägg idag och INTE fisk.

Ben10 ler och börjar prata om annat medan han skär upp korven i mindre bitar.

Det känns otroligt skönt att effekterna av medicinen förlängs på ett sätt genom att jag inte ger Ben10 varken gluten eller laktos i kosten. Men likt väl kan det vara en utmaning att ens få han till att äta något. Helst vill han att vi äter pannkakor, pizza och lasagne ofta men det är inte direkt vidare nyttigt eller gott på lång sikt men för han Ja. Grönsakerna lurar jag i han genom att jag river det fint eller gör det till pure och blandar i maten. I pannkakorna så blandar jag i både morötter och bananer. När jag ställer fram morötter och banan så säger han arg att han minsann inte tänker äta de men i hemlighet ler jag stort då jag vet att han får i sig vitaminerna och mineralerna som han behöver då jag lurar i han det i maten utan att han känner efter.. Det finns mycket gott man kan blanda i utan att han märker. Tillexempel mosad blomkål i potatismos. hihi

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?