I Väntan på ett samtal

Ja jag börjar bli lite smått nervös inför telefonsamtalet jag inväntar.. 
Nu har Ben10 använt medecinen i 1 månad  och lite till nu och jag kan varken säga att medicinen är bra eller inte. 
Effekterna som är märkbart är som sagt humörssvängningarna som enbart är riktade mot mig och T som är resurspersonen i skolan för Ben10. Vidare är aptiten halverad vilket inneburit att varje dag är en större utmaning. 
oj oj nu ringer det ....
 
 
 
 
Samtalet gick fort men det var gott att få ur mig mina funderingar. 
Då Ben10 är lite av en varannan dag äta kille ska han äta en frukt när maten inte pasat alls eller han haft en dålig bra. Jag märker på han direkt då när Ben10 inte möter mig med blicken vet jag att något hänt som påverkat honom.
Det blir ingen höjning av dosen av CONCERTAN vilket är bra då effekterna är lite spridda skurar men har hållit sig på en jämn nivå.  Jag försöker inte alls tänka på de dagar Ben10 inte vill äta men nu i överrenskommelse med skolan och så ska resursen hjälpa Ben10 med att plocka fram om det inte erbjuds.. 
Ben10 är mycket förtegen och när han blir arg kan inte utomstående fråga VARFÖR är du arg Ben10? när han inte har förmågan att uttrycka sig i studens hetta.. Ställa VARFÖR frågor är det sämsta och det värsta du kan göra mot ett barn / elev som har ADHD. När jag frågar istället vad som hänt eller hur han tänker får jag mer information och bekräfta att jag ser att han är arg och att det är okay att vara  arg. 
Gör jag på annat sätt än detta så kan jag inte hjälpa Ben10 alls med att ta bort och förstå sin egen ilska. 
Jag blir sällan arg nu på Ben10 mer än detta som alla andra föräldrar oavsett man har en diagnos eller inte på sitt barn detta med att städa rummet  och hjälpa till hemma. 
Han tjänar pengar hemma när han städar och plockar hema men inte i sitt eget rum. 
Allt blir me roligare att göra hemma när jag gör det till uppddrag. :) 
Mycket tanke bakom en liten handlig som ger stor effekt är vardag för mig men det är detta som underlättar varje dag.. visst blir det tjafs och gnäll både från min sida och Ben10 sida för att inte vilja, men men.. jag säger att om man gör det tråkigta nu så kan man göra det roliga det man vill sen. 

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?