Utkast: Maj 10, 2012


Ett sätt att se på tålamod

Igår när jag hämtade sonen så fick jag en rätt rolig komentar.
Jag kom för att hämta sonen i sedvanlig ordning men sonen var inte alls beredd på att gå hem. Han hade inte lekt klart det som de andra barnen lekte. Han startade tre nya lekar medan jag väntade att gå hem med han.
Han prövade hoppa på styltor medan jag pratade med en vän och Ben10s vikarie som Ben10 är förtjust i att ha.
Hon är bra duktig hon som kan sonen min så bra. Ben10 är glad att slippa förklara och visa vad han menar och hur han vill ha det. Vikarien Emmy vet precis. Sånt gillas skarpt. En pedagog som är visserligen under utbildning men som tar sig an tid till barn i behov av stöd. Tack Emmy för att du finns.
Åter till historien nu.


Ben10 såg att jag väntade men min irritation och tålamåd börjarde att trete då detta skedde under loppen av 40 minuter. När vi cid cykelparkeringen sa han så här..

-----------------------------------------------------------------------------------------

Jag  ( lite irriterad i rösten): ÄR du reda att gå hem nu för jag har varit redo meeeega länge nu!
Ben10: Mamma! Ditt tålamåd är snart slut ser jag.
Kom så går vi hem och äter mat. Jag är mega dö hungrig på middag.!

------------------------------------------------------------------------------------------
Här mina vänner försvann min ilska och irritation och allt vad jag hade och utbrött i skratt.
Han skrattade också med mig och tyckte det var kul att se mig le och vara som vanligt.


Psykologen utförde annars sin utredning på Ben10 och enligt skolan hade sonens tålamod med henne varit till 1 timme. Senast med den andra psykologen som påbörjade men som inte fullföjde utredningen gick det inte så bra alls med Ben10 tålamod. Nu gick det bra mycket bättre då alla förutsättningar och de villkor som sonen behövde uppfylldes.  Nu är  jag i linje med Barn och ungdmshabiliteringen, HAB.
De brukar ta in mina synpunkter och ta hänsyn och visa fullförståelse vilket i sig är underbart. Men jag kan inte låta bli att ha i tankarna om det inte är trots allt för min pedagogiska utbildning jag pågår nu som det är mycket som ben10 får det stöd och behov tillmötesgående och uppfyllda vilket ger ben10 en bra skola att vara i. En lärande skola.


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?