Tisdag fullt med plugg och möten

Idag är det utvecklingsamtal på Ben10s skola med pedagoger som är med Ben10 i klassrummet.
Det går inte annat än att jag även kollar målen för årskurs 1 och hur målen har uppnåts.
Mitt jobb som mamma för ben10 är inte att kolla att pedagogerna gör sitt jobb utan att förmedla information och kunskap för pedagogerna så de vet hur de ska förhålla sig med ben10 i olika situatoner.
Man kan tro att mycket att komnikationen sker på ett självklart sätt men mycket av det skolan vet om Ben10 har med att jag informerat skolan och personal och sett till att de vikarier eller pedagoger inte känner rädsla att möta just ben10. Nu är Ben10 helt motsatsen till bråkig och stökig enligt vad det skrivs i böcker om hur ADHD barn beskrivs som. Han kan vara mycket lugn utåt men det har helt med i vilken situation det är och hur det visar sig.
Ben10 är lugn helt efter vilka personer är och har för inställning och attetyder och kan spegla i en familjemedlem.
Om jag är stressad så visar Ben10 detta att han blir arg för allt och inget och inget duger och metoden för att komma ur detta är att göra och utföra de knep som fungerar. I Ben10s fall blir det att använda sig utav en gosedjur han har i handen och ge han liv och på så sätt hjälpa ben10 ur känslan att vara stressad till att vara sitt normala jag.

målet
Idag är det även möte med HAB . Möte och möte blir det inte untan det blir mer av att berätta min version av ben10 hur jag ser den och tolkar den och tolkar utifrån ben10s perspektiv. Hemma får jag ben10s perspektiv som inte alltid kommer fram när det gäller att göra utredning och tester när man har ADHD med i bilden.
För oss har det varit mycket kaos men samtidigt mycket lugn men för att komma till dagens ben10 så är det baserat på konstat letande av metoder ochs trategier som fungerar.
Så jag tar inte åt mig på morsdag att jag är en bra mamma när jag får tacksamhet av sonen varje dag. lite varje där är guld då vet jag att min son mår bra och det finns mindre kaos i hans huvud.

Vi fokuserar på målet och visst kan det vara stressande för mig men jag tar allt veckovis. Målet är att starkt och när man ser det så handlar det bara om att hitta verktygen för att  komma dit eller skjta i mål.
Ben10 väljer Innebandyklubba med tillhörande boll och komma dit medan jag använder mig utan basketbollen och fintar mig dit och kan göra en 3 poängare.



Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?