Onsdag morgon

Ben10 vaknade tidigt men jag hade svårt att komma upp idag.
Trots att jag vaknade först 7:40 hann jag med allt utan att stressa eller visa stress för ben10.
Han var redan påklädd så det hjälpte mycket och hade redan skött sin egen hygien. Han är riktigt bra på morgonen. Han ville förstås inte äta frukost men här var det ingen direkt koflikt när jag slog igen datorn och sa att nu är der frukostdags.






KLICKA HÄR för att komma till sidan bilden är ifrån för information om denna docka.
Ben10 - Jag vill inte äta frukost,  ALDRIG!!
jag: Ok men hur ska du orka med skolan då? du behöver energi till att göra vad du vill utan att bli trött.
( Sonen följde med till köket)

ben10 : Mamma du ska hämta mig med Buzz lightyear!
jag: Då får du prata med honom, sist du ville att han skulle följa med så ville han inte alls lyssna på mig.
han ska vara en snäll buzz annars får han inte följa med och hämta dig.


Ben10 pratade nu med buzz och detta resulterade i att sonen började även äta sin frukost.
( Klockan var nu 7:50)
Jag började ta fram för hans gympa utifall han ville vara med, han har varit lite förkyld men han är annars sitt normala jag om dagarna.
Sedan att bestämma frukten till skolan så det blev mest att jag tog fram av förvåning att vi har russin hemma. Det gillades starkt och jag fick ett leende av ben10.

ben10: Du är så bra mamma!

Yes !! Ingen bråk utan bara glad och lugn på morgonen trots att klockan tickade sig sakta mot 8.
Vi hann ut och i tid. Sonen ville förstårs att jag skulle laga hans cykel då kedjan lät en massa när han trampa så jag lvoade att jag skulle göra detta när han kom hem. Tur att sonen har både en kickbike och en till stor cykel att cykla med när det krisar sig. Han gillar varmöjligheten att kunna bestämma själv , fast å andra sidan vem gör inte det?

Ben 10 tog hela morgonen  på ett bra sätt och eftersom jag inte visade hur stressad jag var eller hur stressad hela situationen var så hann vi i tid till skolan så hade jag en glad ben10 till skolan. Vi glömde förstårs borsta tänderna vilket han brukar kommentera men när han kommer på det så säger han ävet att vi får borsta extra på varje tand extra noga.


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?