fortsättning av utredning

Idag påbörjas fortsättningen av  sonen BEN10 utredning. Denna gång kommer psykologen utföra den på ben10s skola vilket för honom betyder en större trygghet då enbart en ny person ska vara med honom under en månads tid. När miljön runt han inte ändras men personer så blir det mindre kaos i tankarna för sonen.
Jag är positiv inställd till denna nya psykolog då denne gör den på Ben10s villkor. Den förra gjorde inte det och från den andre psykologens sida ville medicinering påbörjas enbart för utredninges syfte. Detta sade jag nej till.

Fick ett telefonsamtal från skolsköterskan på sonens skola och det hela gick ut på att sköterskan hade vägt sonen och resultatet visade 1,2 kg uppgång under en månads tid. Det lät som att detta var en hemskt händelse så som det var 12kg och inte 1,2kg.  Enligt sonens kurva så är tydglien varje gram för mycket.
Jag förseslog att sköterskan skulle skriva ut en remiss så vi kunde få en konsulation gällande dietis och ett sätt att visa tydligt Ben10 hur en mättnadskänsla känns. En effekt av adhd för ben10 att de signaler är svaga.
Börja på ruta ett eller ja vi får se vad läkaren, sköterskan och dietisten har att säga.
Jag avaktar och ser.


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?