Spontan möte

Idag på morgonen  var Ben10 lite på trotsstigen med mig. Han ville verkligen testa mig och vill gärna försöka få sin vilja igenom. Ibland ger jag mig ibland inte. Det som är bra med Ben10 och mig är att vi kan vara lika envisa men att min envishet alltid vinner då jag kan ta några steg tilbaka och observera för att sedan kunna förutse och styra sonen dit jag önskar. Det är inte på ett manipulerande sett utan mer utvecklande sätt för att sonen ska lära sig.

Möte
Idag blev det ett möte med den nya läraren som Ben10 ska ha under årskurs 2. Det blev en snabb genomgång av Ben10s behov och var han befinner sig i dagsläget oh vad han kan tänkas behöva inför hösten. Det som var bra med mötet var att Ben10s resurs T även medverkade.
Det andra som var bra var att läraren berättade lite vilka arbetsupgifter som denne haft och varit på samt den erfarenhet som finns. Jag känner mig tacksam för en hittis bra start på hösten. Kommer bli bra detta fast det klart att de tester som ska göras om till hösten besitter en viss oro i mig då jag inte för allt i världen vill att min son ska få ett helt ny stämpel på sig vilket kommer finnas kvar i all evigehet.
Men det som vi ska sikta på nu härnäst är att fortsätta ha läskvarten ( 15 minuter läsning om dagen) för att öka läsflytet mer och göra skrivövningar som finns i pysselblock samt att han ska få skriva lite mer. Allt detta ska jag lyckas med  tills hösterminen startar.
Vad då att jag ska lyckas kanske ni tänker men vet ni vad? Nåt annat än att lyckas finns inte på Ben10s karta eller min. Det är både plus och minus med att vara envis.


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?