Sett på Efter tio med Malou


Klicka här för att komma till sidan där detta diskutteras

I inslaget som visas i repris och som säkerligen finns på tv4 play inslaget  från 7 juni är att mjölk, mjöl och socker är vitt gift. Det hävdar att det finns en orsak och bevis på att mjölk och diabetes har en koppling. Ja det inebär att mjölken ger ett insulinpåslag men faktum är att vi är dem ända som dricker någon annan arts mjölk. Man menar att mjölken hos kor har hormoner som är bra för kalvar just för att de ska växa snabbt men hur är det då för våra barn? Ja mejerierna gör sitt bästa för att ta bort allt men kan man vara helt hundra på att allt är borta då det finns så tillgängligt för oss i affärer.

Det jag vill säga är att de som har problem med utslag och annat kan pröva att utesluta mjölken helt under 2 veckor bara för att se om det blir bättre? Sämre kan det inte bli eller hur?
JAg prövade detta med Ben10 då han klagade på magont ofta. Sonen har nu efter 2 veckor inte märkt någon skillnad men när vi nu prövar att utesluta mjölet helt från kosten så har sonen blivit mindre hyper.
Ben10 är visserligen lugn i sig men under 2 dagar har vi av ren slump åter mjölet och mjölken i kosten. Under denna vecka har sonen varit hyper.
Jag vill inte påstå att utesluta mjölk eller mjöl är svaret på gåtan att bota ADHD eller Autism. Men ändrar man kosten så kostar det allra minst för barn. Det handlar om att kunna hantera ADHD och Autism på sitt unika sätt och för oss så hadnalr det ätt ändra vissa recept som innehåller mjöl eller minska radikalt på mjölmängden för att sonen ska få ha mindre hyperaktivitet.

JAg har tagit detta med både skolsköterskan samt sjuksköterskan på Barn och ungdomshabiliteringen och jag får medhåll av dem att pröva. Just nu kan jag göra detta under sommaren men till hösten kommer det att bli ett intyg somkomer underlätta för mig och framför allt sonen att ta bort hans hyperkativitet.
I tanke på att vi ska pröva med medicinering till hösten måste jag ha redan ha information om samt kunnskap om vad mjölets effekt blir för sonen helt 24 timmar om dygnet.
Allt för att underlätta hans skolgång.  Just nu tar jag bara en termin i taget för Ben10.


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?