Semester måndag

Ben10 har varit hos sin mormor nu sedan födelsedagsfesten och han har bestämt att vara kvar i många dagar. Min uppfattning är ca 1 vecka om inte mer. Jag är tacksam att Ben10 vill sova hos mormor i mer än över det vanliga helgerna. Imorgon kommer andra delen av hans present vilket är en dag i Kalmar. Vad finns nu i Kalmar stad som lockar en 9 åring? Jo BR Leksakersbutik samt Leos Lekland. ska bli spännande imorgon en heldag med mormor och Ben10 med mig. Japps !!



Jag har bett en vän att måla på en tallrik själva tallriksmodellen just för att Ben10 ska se vad som ingår i en vanlig kost. Sonen har ingen uppfattning om varför man ska äta lite av varje ur näringstriangeln och varit i bråkzonen. I skolan har det varit en hel annan femma då han sett att alla andra äter men hemma ser ni så är det helt andra bullar. Då vill han inte äta det ena eller det andra så svaret för mig har varit att göra pure av grönsaker och lägga till i recepten så att Ben10 får i sig även det nyttiga. Jo jag vet att det är lite av att lura i han mat men här tänker jag på syftet!! Syftet är att han ska få i sig grönsaker och fruker och inte bara hålla sig till Pasta! Lösning på detta problem är i hemmiljön ha en tallrik som just visar tallriksmodellen och en enkel text som säger vad varje del ska innehålla. Min Ida målar på fritiden och har lyckas göra det så pass bra att sonen nu äter den ena grönsaken efter den andra och ser ett syfte och mening med detta.

Målet att sonen äter grönsaker lite mer medvetet är nu uppnått. Jag är nöjd!

Emma Lannebrink

Hej! Vill du göra bloglovinbyte eller blogkeen byte, båda om du har och vill :)
Kan berätta lite kort vad min blogg handlar om.
Jag bloggar öppet om mitt liv med adhd och depression, och nej jag söker inte sympati från folk som du kanske tänker nu. Jag vill att folk ska förstå att vi bokstavsbarn är precis lika mycket värda etc. men lite speciella från andra.
Dvs, jag skriver hur mitt liv går. Framsteg, möten, mediciner osv.

kram!

Svar: Hej Emma! Ja det vore trevligt med bloggutbyte :) Enligt min statestik så läser ca 50 unika besökare mina blogginlägg var gång jag gör inlägg. :) Hoppas allt är bra med dig. Jag förstår dig om det där om att folk tror att man är ute efter sympatier vilket jag heller inte eftersträvar utan mer få ut kunskapen att bemöta. Alla är männsikor men alla verkar inte förstå detta. Människor är vad vi alla är först och främst, sedan religion eller nationalitet. :)
Valentina

2012-07-01 @ 16:09:11
URL: http://adhdochfoto.blogg.se

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?