Midsommarafton blev så lyckat.

Midsommar mellanmål

Midsommar blev helt underbart bra för familjen och speciellt för Ben10 , även om det blev lite gnäll över det vanliga.  Vi åkte ut till G slottet där vi intog vår sedvanliga plats. Det roliga är att ingen anna väljer just den plats vi brukar sitta på. Så självklart blev det en rolig bonus på dagen.
 Ben10 Blev helt glad över att få springa runt över hela gräsplan. Han ville självklart gå nära vattnet och sprnga längs bryggan så sambon min  hade lite att göra med att gå med han och upptäcka det ben10 ville utforska.
Sonen ville hitta en dykare fiskar och annat skojjigt men fiskarna blev det ända de hittade.

Det blev en underbar fika med kaffekorgen och färska jordgubbar. 
Ben10 drog sig gärna igen till bryggan så Sambon och jag turades om att gå med han :) . Är man på en ny plats vill man gärna springa och upptäcka allt man kan.

Sonen och jag tog en upptäckspromenad  på ett helt annat håll och innan vi hann börja promenera låg en jättefin snok och lapa sol. Lite roligt att jag hann tänka att inte skrika till vilket ingår i min repotear när jag ser en orm men nu så bara blev jag lugn av att berätta för sonen att svenska ormar inte alls är gifta för oss människor.
Sonens kommentar till ormen blev att det var tur att mormor inte gick med oss för då hade hon hoppat högt.
Lärdomar här är att inte överlåta ens egna rädslor till barn. Visst var  jag lite darrig men visade inte detta till sonen utan valde att se från hans perspektiv. När  man ser hur andra ser saker och ting på så blir det inte lika tråkigt att se.
Midsommarro'

Sonen och jag fann detta härliga plats mitt i vår promenad.



Denna tårta blev toppen när denna gjordes med minimalt med socker!! Bra för alla som åt den igår.
Ben10 var inte så inne på att äta mat men när han själv fick välja vad att ta och äta så tog han lite av varje och även ha blev mätt.


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?