Ben10 Våghalsen!!

Vet att det gått ett bar dagar nu sedan senaste inlägget.  känns som jag inte har så mycket att skriva om. Vi försöker njuta av de få dagar av sol som årets sommar tillhandahåller oss. Faktum är att vädret inte styr ben10 utan mer leken. Precis som det ska vara. Om det nu skulle åska så ändras leken till innelek än utelek. :) 
Allt handlar igenkligen om hur man ser på vädret och hur man ska förhålla sig till den. Kommer vädret vara en plåga eller en njutningfull dag? ja mina läsare, det läggs i betraktarens öga. Det vill säga dig! ja just du som läser detta! 
 
Idag har Ben10 varit lite av en våghals och jag vet inte om det är en ren tillfällighet eller inte men han utmana ödet 2 gånger idag!  Först på morgonen innan fritids då han lekte med tända ljus. Ja STEARING LJUS! Jag var nyss vaken och noterade inte utan mina ögon brukar alltid gå runt överallt för att se vad han gjort och vad som är nu hans intresse. Och jag fick se en tändsticks sticka. Det Ben10 sa var att det var mysigt när mamma vakna vilket det var. 
Det mest rationella vore att skälla på Ben10 för att han lekte med tändstickor men han är så pass gammal nu att han nu mer alltid har en baktanke med allt! så jag hörde hans tanke och därav blev det ingen utskällning. Jag pratade med honom om vad som kan hända om man inte är försiktig med tändstickor. Svaret kunde han! Det kunde bli eld och då får man ringa brandkåren så dem får släcka den farliga elden. Frågan som ställs nu är var i hela friden hade han fått tag på tändstickor i den egna hemmet? Jag är noga med var jag lägger de saker men på nåt lustigt vänster hade han smygglat in tändstickor. Av denna anledning kollar jag igenom hans rum dagligen för vad som kan finnas.
 
Det kommer en dag som han kommer säga stopp för men jag har iallafall banat väg för om han inte berättar vad han gömmer så blir jag inte arg utan jag blir bara bekymrad och ledsen för hans ideer som han kan tänkas ha som han inte kan finna en förklaring till själv.  Vidare under dagen när jag skulle hämta Ben10 på fritids så hittade jag honom med en påsa över huvudet och  försökte ta stryptag om sig själv i ett lekrum där det finns ett fönster. Självklart hade han låst om sig. Min första tanke var att  han varit arg och han ville vara ifred. Förklaringen fick jag av L. L hade sagt till på skarpen att nu var datortiden slut för hans del (30 min) och detta gillades inte alls. Så Ben10 svarade med att stänga in sig själv. Jag var lugn utåt även om jag var helt skärrad och skakad av vad jag fick se. Agerande lugnt så besvarade jag honom med en.
 
- Hej älskling, jag ser du är arg. Leka med påsar över huvudet är mycket farligt älskling. inte mer så igen! 
 
Man kan välja att säga helt fel saker att bara börja skälla. Min tanke när man hämtar på fritids är att alltid se glad och visa att man är glad för att se sitt barn när man hämtar på fritids.  För min del så går det helt konfliktfritt att få med han hem än att få hem han helt full av bråk för nåt och att lugna ner honom kan ta hela kvällen. Tro nu inte han vill säga vad som står på eller vad som hänt. Detta kan ta en hel vecka ibland att lista ut. Så därför frågar jag alltid personalen om nåt hänt. Frågar alltid personalen  EFTER att jag frågar ben10.
(Har märkt att många föräldrar frågar personalen först och sedan sitt eget barn. )
 
 
Igår var vi i stranden och det var underbart att spendera 6 timmar med en vän J och dess barn C. de ville bara fika först men sedan kom de igång fint. Det blev mycket det Ben10 gjorde , härmades av C. 
Vi somna bra gott kan jag säga er. :) 

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?