Kobran

Har inte skrivit något på bra länge, jo jag vet. Sista tiden har varit omtumlande med medineringen. Vi har nu dubblat dosen till 38mg av Concertan och hittills är det jag som står bollplank med ALLT som konsekvens för Ben10. Det blev för mycket i morse.

Herr mini självständighet ska själv bestämma när han ska sova vilket jag berättat för honom varför man behöver sömn och vad som händer om man inte får sin sömn. Jag har låtit han uppleve detta på mogonen då han vaknar och säger med lite morgontrött röst och slutna ögon.
- Mamma , jag är supertrött.

Han har fått känna av sista veckan hur det är att om man inte lägger sig skapligt när man ska. Ben10 blev så klart trött och likt varje kväll så säger han att han inte är det minsta trött.
Jag blev en kobra i form av att jag högg till ADHD när Ben10 började skrika på mig att han skulle göra annat och så vidare.. Ja det jag bad han göra skulle han minsann inte göra. Min inre kobra blev ursinnig ooch börja gorma vilket förvånade mig. Jag höll mig så tust sedan medan jag och Ben10 åt vår frukost. Han försökte göra mig glad. Jag försökte i min tur inte ta ut min inre kobra som var redo att hugga mer. Jag blev arg på ADHD inte på Ben10. Faktum att jag har detta som eget ensam ansvar tror jag fick bägaren att rinna över. Till och med när jag är arg så försöker jag mycket hårt att hålla mig lugn för bråk, skrik och panik löser inget men min ånga släpptes ut. Den är redan borta. Jag är redan lugn och hör melodin Blue Christmas om och om igen samt Oh happy day med woppie Goldberg i spetsen som nunna som gör att lugnet är redan länge sedan inne i mig. Jag andas innnnn jag andas uuuuut. Vill gråta men det tänker jag inte göra för jag har annat bättre att göra som gör mig glad.

Ska jag? Får jag gnälla eller klaga?
Nej anser jag! varför kanske ni undrar nu.

Lärdom:
Att klaga och gnälla är som att sitta i en gungstol- du har något att göra för stunden men man kommer ingenstans med det.


Bästa ADHD !
Jag kämpar dagligen med dig och probjlematik som du ger pojkens liv och i mitt liv. Du gör det inte enkelt men jag antar att jag ska skriva en bok om detta eller? Det finns ett syfte varför jag kan toka och uppfatta min son så snabbt men att jag ska behöva bli riktigt arg på dig din jädra ADHD!
Det gör inget, jag blir starkare var gång du visar dig. Du har inte förpestat vårt liv. Vi lever vårt liv till fyllo så gott vi kan.
Jag förlåter dig ADHD varje kväll. Jag är den bästa förälder jag kan vara för Ben10. Tro inget annat! Folk kallar det för problematik men det jag kallar dig är ett annat sätt att se på livet för att förgylla den mer. HAHAHA
Bättre lycka nästa gång ADHD :-P

Oh Happy day, jajamensan.. det blir en bra dag även idag.

Emma Lannebrink

Hej! Tänkte kolla om du fortfarande följer mig på bloglovin eftesom vi gjort ett byte.
Om du inte svarar inom 3 dagar så tar jag bort dig.

2012-12-12 @ 19:09:42
URL: http://adhdochfoto.se

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?