Långfredagen har blivit rensadagen

Denna dag har jag lyckas med konst stycket att rensa ut hela mitt förråd. Fick hjälp av sonen vilket gynnade han. Han tyckte om att jag grävde och hade mig och var så söt och anmälde sig som min hjälpsamma assistent. Sonen blev glad över att få ner alla sina gosedjur igen och var så glad åt att vara kring mig. Det som gjorde han helt lycklig var när han hittade sin lilla speldosa som man skruvar up som ser ut som en liten minitv med handtag. Han har haft den hela denna dag och har inte släppt den alls. Han har lekt i världen att han sugs in i den och jag är med i fantasin. Helt udnerbart faktiskt att han finner ro i musiken. Han spelade musiken om och om och om igen. Lite tröttsamt ja men samtidigt se vilken lugnande effekt det gav han. Denna musik är det som gav hans autistiska drag lugn. Min sambo frågade om sonen och jag inte skulle kolla på den stora tv´n. Sonens replik till min sambo blev - Vi kollar redan på min lilla tv! sedan vände sonen sig mot mig och sa - Var rolig A är! han är så rolig och härlig människa! Både jag och sambon log riktigt stort. aaaaaaaaaaaaaaaahh total lycka idag. Inga bråk med sonen är total lycka för mig! YES En bråkfri dag!!! Det är som att vinna på lotto för andra. Nu ska jag ro om mig själv genom att ta mig till gymmet och träna järnet. Så skönt att sonen själv väljer och nästan kräver att komma till mormor. Detta betyder att jag kan få egen tid för att vara ego och göra det som jag behöver för att hämta kraft. När han kommer tillbaka hem när han nu bestämmer sig för det så står jag redo för en ny omgång och jag får så mycket mer tålamod med han. Tålamod som gör att bråken blir betydligt mindre. Men ibland blir det bråk ändå. Det gäller att ligga tre steg före sonen hela tiden.

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?