Tisdag:

Idag blev det hemmagjord Pizza a lá Jamie Oliver =) Den nakne ockens recept r så enkla att jag funderar starkt på att fortsätta använsa hans recept. Det är inte så komplicerade rätter han gör när man tar sin tid att läsa igenom recepten. För två dagar sedan gjorde jag hans risotto med svamp som finns med i hans kokbok. OCh den blev så underbar god att den sporrade mig att testa fler recept.

här e min pizza föresten som jag gjorde. Fyllningen blev enligt hans recept svamp , basilika och mozarella. Grabben min tyckte att svampen inte smakade så br på pizzan så han petade bort det mesta menhan ville ha mer av pizzan så nåt rikgitg gott blev den för hans små smaklökar ändå!! me mommy happy OH YES!!



en härlig vinterbild agen färe julafton. Det låg massor med snä äverallt att det liknade mer ett vykort!
Här försöker min son sträcka ut tungan mot snöflingorna samt sjunga.  =D






Bild tagen från nyårsafton. Jag tror jag har släktingar i luren!
jag minns bara att jag grät en hel del när jag pratade med mina släktingar. så här års känns avståndet otroligt långt. man önskar att man kunde besöka dem över en helg men skulle man göra dt så skulle man bara ägna helgen åt att resa och träffa släktingarna på flyplatsen och resa hem igen.
En biljett får man räkna med att den kostar ca 10 000kr. kan kosta mer och mindre beroende på vilket flygbolag man åker med och framför allt NÄR man åker.

Den rosa kläningern är ett orginal och finns bara den! =)
Den är uppsydd åt mig av min mormor som river en syatelje i Chile. HOn har massor med förmögna tanter som kommer till henne och kläningen jag har på mig är inspererad av en klänning som fungerar som skoluniform där. Storleken som den blev uppsydd blev lite för stor för mig men jag hade en röd tröja så den blev figurnära.

Mamma tittade in till mig för knappt enhalv timme sedan och jag blev lite paff. för jag räknar precis inte med att jag ska få besäk om kvällarna. hon hade med sig lite tvätt till mig. och lite julsaker som jag hde gömt som var mina.  Imorgon är det trettondagsafton vilket jag helt har passerat mig. Får till att vara hema med grabben imorgon eller ev ta med honom för någont timme i min skola. Få se hur jag gör. kommer bli tufft att försöka plugga hemma med grabben hemma med men det SKA gå!

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?