JORDBÄVNINGEN I CHILE

Efter att tagit min son till sin så kallade fader fick jag och mamma vet om den jordbävning som hade skakat om Chilenarna natten mellan fredag och idag lördag. Det var många  turister i Viña då det var en festval och många firade på gatorna när skakningarna frånjordbävnignen började.
Den mätte från 6 till 9 på olika plates i Chile på Richkerskalan. Allra värst var staden Conceptions drabbad  men ovanligt få omkom. 157 är antalet avlidan i skrivandets stund och jag kollar ellerha gjort det under den största delen av min dag idag.

Fick alldeles nyss kontakt via facebook med min kusin i huvudstaden Santiago. Han medelade att alla lever och mår bra. Ljuset har de ftt tillbaka nu men telefon linjer är fortfarande döda.
De enda som jag inget vet om nu är mina halvsystrar Tamara och Vicktoria.

Nu tänkte jag hoppa isänf för jag är mega trött., har varit spänd så himla länge nu så nu kommer tröttheten över mig ... skriver mer omorogn om ullared resan gick och så.
Ha de bra




Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?