Veckan gjord... Hemläxa, mindre kul

VEckan är gjord pch dagran bara åaserar allt fortare och fortare. Sitter kvar på högskolan och ska straxt öppna boken till tanke till text eller frågesträllningen som ska vara klar som utkast på tisdag. Allt går bra men jag får tydligen vänta lite på mina CSN pengar. Blir så frutrerad på mig själv för att jag inte lämnade in en asökan om studjemedlet mycket tidigare och nu riskerar jag få pengarana efter september månad s slut och i värsta fall inte alls. USH Detta strul med den ekonomiska biten, det tar på en och nu bara känner jag att jag behöver kaffe för att ens börja --
Ush Nä , jag är inte deppig , kanske lite på dåligt humäör då , men bara lite.!!!! Inget anmärkningsbart vill jag garantera er.

Idag är det Chiles nationaldag och det ska firas med pompa och ståt om man nu fortfarande befann sig i det forna hemlandet Chile. MEn eftersom jag nu inte bore där så firas det på enklast m.jligast vis. Pirog eller en hotdog
Chilens hotdog ( completo)
Detta hotdog bestor inte av ketchup och senap utan är en lyxigare variant av korv med bröd.
Tänk er tacos fast med korv och bröd.
Man har i detta stora korvbröd: vitkålsallad, tomater, advokado, majonäs  samt en kokt korv kan serveras som på bilden , med kaffe men goas är det med Fanta=) AHHhhhhhhhhhhh

Vidare till national köläderna och dansen :
dansen heter la cueca och kläderna ser ut som på bilden.
Folkkkläderna och el huaso

ÖVerallt i chile så är det pompa och ståt och man förbereder som vi svenska förbereder oss inför julen om adventsöndagrna .
FLickkläningarna finns överallt och mest på marknadrna att inhandlas och man kan se och upplea mycket av Chiles faderlans dag.
Denna dagär för många chilenare en sentimental dag då den smäller högre än julafton
Inget slår denna NAtionaldag, kanske norge har sin dag som kan rättfärdigas med oss Chilenare.

Trevlig Nationaldag på er ellr som det heter  Fiestas patrias ( Patroarkernas fest/fäderlandets fest)

/

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?