Erfarenhet av logoped


Min son och jag fick gå till en logoped för att min son inte kunde tala vid 3 års ålder.
Han pratade mest goja om man säger. Det han sade kunde jag inte förstå så all komunikation skedde med kroppsspråket.
Efter första besöket hos logopeden fick vi tilldelat ett häfte med teckenspråkbilder som visade hur man gör vissa tecken och orden för vad det betyder. Sonen kunde redan tecknen för att säga att han var törstig , hungrig, att något är kallt och varm.


Jag häpnade över att min son kunde majoriteten av alla tecken efter knappt en månad och de ord han inte kunde i tecken kunde han säga verbalt.  
Sonen min har börjat använda tecken och tala verbalt mer och mer och varje dag händer nya upptäckter i språket.  Till hösten ska han börja i förskoleklass. Ska bli spännande och se hur det går.



Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?