Torsdag: nu börjar det det klicka

Nu är grupp ett avklarad och nu inväntas grupp 2 som börjar kl 11.
Första gruppen har läst och kollat in sidorna och denna första grupp har blivit bättre på att göra som de blir stillsagda av mig då dem alla förstår nu att jag tar mig tid till dem alla för at dem ska träna sin svenska genom nätet  mer omer.
Det är glädjande att från förra veckan att de har tränat sina läxor.
Förre veckan fick de i läxa att träna att uttala svenska alfabetet.
 Lätt somen plätt kan tänkas för oss som redan kan det men för de vuxna som jag har så är det inte lätt.
de vill gärna byta ut i mot e och ä mot a i uttal samt u mot y och tvärt om.

Nu kan grupp 2 bara bli bra då den svåraste gruppen är försts då ddär fins mer arabiska tlande vuxna så vill demgärna försvinna i att prata arbasika och de vill gäran syssla med annat. Nu harjag lyckats fånga upp samtliga och nu är det ingen som leker pasians eller kolar video på youtube på den egna srpåket eller kollar in sidpor på den egna srpåket. Nu kollar dom in allt på svenska och bara det kan jag hurra för.

nu fika innan grupp 2 ska börja.

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?