slut på arbets dagen

Nu har jag precis släppt grupp 2 och nu var det bara en som lekte och hade sig. Att sitta med honom får han att arbeta mer då han känner av att det är lite press på han att göra likanade aktiviteter. Denne människa har visserligen bara varit här under 3 ånaders tid med att syssla med annat under de timmar han har dator md mig är inte direkt hjälpande för hans egen svenska.
Om han bara kunde förstå att dessa dagar han ar data är för att han ska träna sin svenska till att förstå, tala och skriva .
Lite i taget och nuär han håller på md andra sidor p sitt eget språk  gör mig lite fundersam över om han verkligen vill lära sig svenska .  MEn i mina timmar så är det jag som sätter upp kraven på dem för i grupp två ser jag att det behövs.
pushar jag dem inte så kommer de bar att leka med datornerna som de gör hemma och det ör inte syftet med de dagar jag har domi data.
Visa är experter på datorer och anser isg inte göra samma sak medan nadra inte kan dator så då spenderas tiden med att lära dem dator samtidigt som de tränar svenska.

Allt som allt är jag rätt nöjd med dagen.  Jag har i grupp två tre stycken som är experter på datorer och tekniken . Att få dem tillfredsställda med inlärningen av svenska gör mig helt lyrisk när jag ser att det jag tagit fram faktiskt lyckas i praktiken med ochinte bara i teorin.

Funkar det hema med min lille älskling så funkar det på mina data timmat-
Ni ska jag hämta min lille älskling på fritids.

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?